torsdag 12 februari 2009

En sån stökig dag

Nu har jag redan hunnit berätta allt för Kimmie så det känns inte lika angeläget att skriva om dagen. (men kanske vill någon höra den ändå?)

Dagen i korthet:
Kimmie kanske önskar att hon fått denna versionen istället :-)
- Promenad till vårdcentralen med stopp vid stormarknaden för att inhandla vichyvatten till mamma
- Timmeslångt möte med kuratorn, där jag bland annat spydde galla över doktorn som inte bokat in ny tid till mig som hon lovat.
- Ringde syster
- Åkte till stan
- Syster ringde, mamma ramlat måste till sjukhus pga att hon äter Waran
- Pappa helt hysterisk
- Syster ringer, vill inte att vi ska ses
- Pappa ringer vill att jag ska åka till sjukhuset
- Syster ringer och säger att mamma är hemma igen
- Jag åker hem till mig
- Ringer mamma, hon är ok, nu är det pappa som är sämre igen
- Ringer syster, hon pratar i nästan två timmar och tar upp alla gamla oförätter och älter igen
- Kimmie ringer, trevligt att höra hennes röst! Nu är det jag som gaggar lite för mycket, men jag blev väldigt glad över att få prata lite med henne och höra hur det var med henne även om jag spydde ut mitt eget elände (som knappast står i proportion till det hon går igenom nu) lite ostrategiskt - fast hon tycker om mig ändå - så det så! ;-)

Så är jag framme vid detta klockslag som är nu.....
Och så här i efterhand var det kanske inte så mycket som hänt, men det känns som en väldigt stökig dag ändå.

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Tycker alltid om dig - och skönt med någon annans elände.. =)

-Nena- sa...

Jag läser gärna om din dag :)

Hossan sa...

Nena: Tack! :-D