onsdag 11 februari 2009

En snöig onsdag

Usch vad det är snöigt idag!

Sömnen har inte varit så bra inatt heller. Inser mer och mer att det nog är min värk som jag måste få hjälp med. DET är nog en stor orsak till att jag inte sover, eller att jag fått sömnproblem. Får väl beställa tid till sjukgymnast med, men det finns inte pengar till såna "extravaganser" just nu och än är jag inte uppe i frikort.

Gillar inte att ha värk (vem gör det?). Men när jag får ont på nya ställen, jag menar ställen där jag inte haft ont tidigare (nya är de knappast, de är väl lika gamla som resten av mig) då blir jag orolig. Har ont i magen på ett annorlunda sätt, som om jag hade håll (kraftig sådan) i båda sidorna samtidigt först trodde jag att det var träningsvärk (och det kan det naturligtvis fortfarande vara) men eftersom jag inte promenerat någon längre stund de senaste två dagarna borde värken har lagt sig kan man tycka.

Skulle vilja gå och se filmen Bolt :-) Får man lov att tycka sådana filmer är kul när man är över 40?

Fick en provpåse med ny sorts ostbågar - Chili cheez doodles - men jag tycker inte de smakar ett dugg annorlunda än de vanliga ostbågarna. Möjligen, möjligen, med lite god vilja så är det en lite skarpare eftersmak.....

Snart ska jag väl ta mig hem till mina föräldrar och sen vet jag inte när jag kommer hem. Det kan bli kort efter men det kan också vara så att jag går över till min syster och sen brukar det ta tid innan jag är hemma igen. Sådana dagar brukar äta något tillsammans (alla tre, systerdottern kommer hem från skolan först) och titta på Hells kitchen och Vem vet mest.

Måste handla lite god mat till katterna med. De blir så besvikna när de bara får den billiga varianten. Och inatt har jag skällt på dem vid flera tillfällen för att de väckt mig när jag precis lyckats somna, tog nog tom lite hårt i dem när jag puttade ner dem från sängen och jag har lite såligt samvete för det. Tänk att sömnbrist kan göra en elak!

Så ser det ut här - hur har ni det idag?

3 kommentarer:

chaos sa...

Jobbigt med värk! :( Jag är tack och lov förskonad från sånt, men jag har sett ex-sambon hur svårt han har haft/har att sova när han har ont. Egentligen är det hemskt när man inte ens har råd att gå till läkare/sjukgymnast eller annat nödvändigt. Dålig ekonomi slår verkligen på alla fronter. Det är som jag och mina tänder, jag har ju inte råd att gå till tandläkaren, och då blir tänderna lidande, och då blir jag deprimerad och får ångest över det osv...

Åh, Bolt vill jag också se! :) Synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars hade vi kunnat gå tillsammans. :) Tagit med mina barn kanske, som täckmantel. *s*

Hoppas du får en fin dag idag!
Kram!

PS. Katterna förlåter dig säkert! Dom älskar ju dig reservationslöst! :) Det är det som är det bästa med djur. DS.

-Nena- sa...

Visst kan värken vara orsak till dålig sömn och dålig sömn kan leda till mer värk och sen snurrar det liksom på där.

Tror att katterna förlåter dig och visst blir humöret förändrat när man inte får sova ordentligt.

Bolt skulle jag också vilja se ;)

Hoppas att din onsdag blir bra trots allt...

Kimmie sa...

Usch, det är så jobbigt när man inte sover. Katterna har säkert redan glömt natten!