fredag 27 februari 2009

Och hon nös, och hon frös.....

Förkylningen stormar i kroppen men jag känner mig på något konstigt sätt ändå bättre trots att jag nyser och att näsan och ögonen rinner. :-) Snart är denna pärsen också över. Hoppas att jag kan vara "frisk" sen - ja, så frisk en sån som jag nu kan bli... ha ha ha

Fick ett reklam-mail från ett skönhetsföretag: Grattis Hossan, Du är en del av en ny stark generation – kvinnor över 45! - men hallåååååå, jag har inte fyllt än och ska jag då plötsligt räknas som att jag är ÖVER 45 när det är det jag snart fyller??? Fniss

Hemmet är i fin ordning nu och det blir bara lite snabbt med dammsugaren före gästerna på söndag för att få bort de "nya" katthåren på soffor och golv. Fick assistans av min lillasyster igår som även hjälpte mig med en större inhandling av lite tyngre varor.

Så idag kan jag ta det lite lugnare och hosta var, nysa och snyta mig i den takt det kommer. Nice! Jag tror faktiskt att jag har en del feber nu, brukar må riktigt bra när feberkurvan passerat 38,0 och stiger och sen när den närmar sig 40 så är jag riktigt kass igen. Så någonstans mellan 38,3 och 39,2 skulle jag tippa på. Tror ändå att jag ska besöka sängen och läsa lite i "Emma Mias dotter".

Jag fick födelsedagspresent från ICA MAXI igår! En sån trevlig överraskning! En fin tårtspade och en Almondtårta. Spaden behöll jag själv och tårtan fick syster som tack för hjälpen. Det är trevligt med sånt som är gratis. Lite skillnad på detta från Maxi och sånt som kommer från Ellos. På Ellos är det sånt humbug - Grattis står det och öppna och se vad du får i present från oss. Och vad är det alltid? Jo du får 200 kr (beloppet kan variera) sen med finstil - när du gör en nybeställning för minst 800 kr. Nej tacka vet jag MAXIs present för DET var en present utan åtagande bara komma in och hämta. (Ellos skickar dessutom ut sådana här erbjudande titt som tätt och då är det inte för att jag fyller år utan för att jag är en av deras "bästa" kunder osv)

Ica Maxi har verkligen vunnit i längden och är min favoritaffär - de har trevlig och hjälpsam personal, stort och bra utbud, lätt att hitta, ofta reapriser på sånt jag köper m.m. Enda nackdelen är att de nyligen höjt priset på kattsanden enormt mycket så nu är det inte försvarbaart att köpa den längre (de var den affär som hade just denna kattsand billigast) Men de kommer ofta med sådana här glada överraskningar som att något är gratis eller något bra erbjudanden.

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Vila ordentligt idag!
Du borde få en extra present från Maxi när du gör så bra reklam för dem =)

-Nena- sa...

Först vill jag skicka en stor krya på dig kram och hoppas att du är frisk till din stora dag.
Är det på söndag den stora dagen är eller???

Lite taskigt av det där skönhetsföretaget och säga att du är över 45 faktiskt ;)

Skönt att din syster kunde hjälpa dig nu när du inte är riktigt kry.

Ica Maxi är min favvoaffär också när det gäller mathandling, speciellt eftersom jag kan självscanna där och slipper en massa lyft när man ska packa upp och packa ner igen.

Anonym sa...

Åhh mina blickar föll på boken..Är det uppföljaren från Gömda osv? Som Mia skrivit själv?
Pss Kimmie har fått mail ikväll *S*

Anonym sa...

Kimmie: Inte så mycket vila

Nena: TACK! Ja, på söndag blir jag kärring. :-)

Annica: Ja, först kommer "Mias hemlighet" som är nr tre efter Gömda och Asyl, sen kommer "Emma Mias dotter" som jag läser just nu.
Kimmie har vidarbefodrat mailet så jag tackar för uppgifterna! :-)