tisdag 10 februari 2009

Tisdag = sömnskola

Provade att somna utan sömntablett natten mellan söndag och måndag. En riktigt skitnatt med mer vakentid än sömn. Den sömn jag fick var så lätt att jag vaknade fler gånger än jag kunde hålla reda på (tappade räkningen efter 10).

Tänkte att jag skulle prova utan även denna natt som gick. La mig vid halv-tio för jag var verkligen både sömnig och trött då, somande efter ca 30 minuter. Vaknar kl 22, ont och klarvaken. Bara till att gå upp. Provar att lägga mig igen en stund senare, men det funkade inte.
Torr i halsen så att det gjorde ont att andas. Så när klockan var en bit förbi halv två tog jag ändå en sömntablett och två värktabletter och sen tog det en stund innan jag somnade men sen sov jag gott, med bara några få korta uppvaknande.

Nu sitter jag med en kopp the med honung och mjölk i, har fått ont i halsen och är lite klistrig i ögonen. Förkyld?

Nåja, i det stora hela är det ändå bra hos mig. Jag vet de som har mycket värre tider just nu och där jag inget kan göra för att hjälpa. Vet inte om det är möjligt att hjälpa någon i deras sorg? Jag vill ju så gärna men jag vet faktiskt inte hur?!

Ikväll är det dags för del två i sömnskolan!

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Hoppas sömnskolan kan hjälpa dig.
Vet du - du har nog med ditt eget elände du kan inte ta på dig mitt också - jag klarar mig - behöver bara tid. Hoppas förkylningen inte blir värre.

Anonym sa...

Ja, jag vet ju hur du fungerar och att jag "behövs" bättre om ett tag.
Tankarna kan jag ändå inte stoppa, tyvärr. Men försöker att släppa, så gott det nu går.

Du ska veta att jag tänker på dig och jag vet att du vet att jag finns när jag behövs!

-Nena- sa...

Trist att du inte får sova som du ska.
Jag hoppas att du slipper förkylning och skulle den ändå komma så hoppas jag på en snabb tillfrisknade