fredag 13 februari 2009

Hur ont?

Alltså hur ont kan man ha? Och har jag så ont idag och i den här åldern, hur ont kommer jag att ha som pensionär om man nu når den åldern?

Tänker samtidigt på annan smärta som jag haft som varit mer intensiv än den jag har nu - t ex inflammation i tandnerven (outhärdligt, tur jag inte ägde en pistol för då hade jag inte suttit här)
Men det gick att göra något åt - minns att jag inte ville att bedövningen någonsin skulle släppa (och jag som hatar tandläkarbedövning)

Diverse dödliga sjukdomar - vilket lidande har inte många av dessa människor??!!! Det går nog inte ens att föreställa sig.

Även om jag inte har mest ont av alla (det är det bara min pappa som har - nu försökte jag vara "rolig") så är det ansträngande på humöret att jämt ha värk. Vissa nätter är verkligen värre än andra. Just nu känns det som om jag hade bölder i händer, fötter, rumpa och höfter och en kniv i ryggslutet samt som om det satt fast något i halsen.

Tänk vad jag kan beklaga mig!

Förresten en sak till: Jag FRYSER!

3 kommentarer:

-Nena- sa...

Man får beklaga sig, det kan vara lite befriande att kunna göra det.

Har också funderat på det där med åldern. Jag är 40 nu och har så här ont, hur kommer kroppen vara när jag är typ 70...

Kimmie sa...

Det går kanske över tills du blir gammal också blir du världens piggaste pensionär!

Hossan sa...

Nena: Ja, det är skönt att få beklaga sig :-) fast ibland kommer jag på mig med att göra det för mycket och till alla i omgivningen med. Det kan ju räcka här på bloggen och till en och annan i riktiga livet med. Vi får hålla tummarna för att vi blir pigga pensionärer som Kimmie hoppas!

Kimmie: Ja, tänk, det pratade lillasyster och jag om att det kanske blev så att då man haft mycket värk nu så blev man jättepigg sen. Då ville hon gå ut och dansa kanske.... Fniss.