tisdag 3 februari 2009

Trött nu

Idag har jag färgat håret, hämtat hem mamma (med min systers hjälp som var chaufför), varit på apoteket, handlat till och hjälpt mamma lite därhemma.

Och så var jag på sömnskolan. Meningen är väl att man ska bli av med sina sömnsvårigheter och jag hoppas att det blir så. För att nämna något från första "kurstillfället": Vi ska skriva sömndagbok....!! De vill att man ska skriva hur lång tid det tog att somna - Ähum, hur menar de då, ska jag titta på klockan när jag somnat? (fniss) Många andra väldigt märkliga saker som ska skrivas upp så risken är att jag blir så fokuserad på allt som ska fyllas i så jag inte sover alls för att jag ska känna efter om jag är vaken eller sover. Sen ska men fylla i hur man mår under dagen med, på en skala 1-5, om en massa känslor (trött, irriterad, arg, uppvarvad, stressad m.m.)

Nu tror jag att jag ska skriva in i "dagboken" (borde det inte heta nattbok?) att jag tänker lägga mig.

Sov gott!

2 kommentarer:

-Nena- sa...

Skönt att din mamma fått komma hem.

Sömnskola låter ju som ett bra sätt om det fungerar men jag hade nog också känt som det som dig att jag nog hade fokuserat mer på allt som skulle fyllas i och sömnen då blivit konsig. Fast man kanske kommer in i det och det går av sig själv.
Hoppas du sovit gott i natt och ha en bra onsdag.

Kimmie sa...

Helga: Ha Ha, kan se dig ligga där klarvaken och fundera på om du har somnat eller inte....
Skönt att din mamma är hemma hoppas det går bra för dem nu.