söndag 1 februari 2009

Vad kallt det är!

Tittar ut genom persiennerna - VA, SNÖ!!! Lägg av! Jag som trodde att det skulle bli vår nu..... Eller det trodde jag kanske inte, men slippa minusgrader hade jag hoppats på.

Snart blir det promenad med bror och lite senare ska jag till mamma på sjukhuset. Hoppas att hon får komma hem snart. Fast det är nästan lättare att hälsa på henne på sjukhuset - förbindelserna dit är bättre.

Pappa har slutat att svara i telefon och det ställde till det lite för oss i början för då trodde vi att det hänt honom något. Lillasyster som bor i närheten av föräldrarna fick kila över och då låg han där i sin säng och sa att han bara ville vara ifred. Hemtjänsten kommer och tittar till honom mellan varven (vet inte hur länge det är mellan dessa varv).

Vägningen denna söndagmorgon visade 1.1 kg neråt. Bra!

Nästa veckan måste jag försöka satsa på mitt hem. Sortera någonstans och städa någonstans, något lite varje dag. Ska nog skriva en lista så jag kan bocka av efterhand och inte stå rådvill inför ALLT som måste göras. Problemet är väl att jag hinner inte igenom alla punkter innan det är dags att starta om igen åtminstone med städningen. Någon gång får jag kanske rutin på det och orkar städa hela lägenheten på en och samma gång som det flesta andra jag känner gör. :-)

4 kommentarer:

Kimmie sa...

En röjd hörna är bättre än röra överallt - börja smått.
När allt är på sin plats och undanplockat är det inte så svårt att städa.

Anonym sa...

Städa? Finns inte i min ordbok.
Kan skicka mer snö från mig för jag är rejält less på det. Vill ha grönt och sol/Annica

-Nena- sa...

Listor är bra att ha och det är så skönt då man kan bocka av på dem.

Säger som Kimmie att börja smått och sen kommer man in i det.
Vi är inne i stora sorteringstadiet nu och det är verkligen befriande på något sätt.

Grattis till nedgången och snö vill jag inte heller ha nu.
Nu vill jag ha vår!

chaos sa...

Det är skönt när man kommer igång med städandet! En liten bit i taget och tillslut blir det riktigt fint (om man nu hinner färdigt innan det blir stökigt igen *s*) och mer lättstädat. Jag håller på och rensar bort massor av skräp och onödiga prylar man samlat på sig genom åren. Var och slängde ett lass igår. Det är så skönt att bli av med skrotet! :) Nu när jag är ensamstående får jag dessutom kasta precis vad jag vill, och behöver inte lyssna på (fd.) sambon som alltid hade synpunkter på vad som fck slängas och inte.

Ha en fin dag och sköt om dig!
Kram!