söndag 15 februari 2009

Rapport från resten av gårdagen och natten

Det var trevligt hos Kimmie, som alltid! Hon hade gjort en god kasslergratäng och jag åt alldeles för mycket igen. Den ljuvliga rabarberpajen åt vi samtidigt som vi tittade på melodifestivalen.

Där någonstans satte min extra jobbiga värk igång. Visste inte hur jag skulle sitta, ligga, stå eller gå. Försökte vara så diskret som möjligt, men Kimmie såg direkt! Så det blev hemfärd så fort vinjetten rullade för melodifestivalens slut. Sorry Kimmie! Inte meningen att vara SÅ tråkig!

Skulle försöka göra hemläxan till natten, efter 1½timme var jag så förbannad av värken som var så intensiv att jag ville sätta mig och skrika rakt ut. Den katt som inte var i sängen blev den utlösande faktorn, för när han hoppade upp och madrassen kom i gungning och min kropp rubbades gjorde det så vrålont att jag stegade rakt ut i köket och tryckte ut TVÅ sömntabletter och en värktablett. Värmde kuddarna och direkt tillbaka till sängen. Lite lugnare för nu visste jag att om en timme eller i bästa fall lite mindre skulle jag slippa den värsta värken ett tag och även få sova några "medvetslösa" timmar.

Vägning idag = Ökning med 1,9 kg - men vad f-n SÅ mycket äter jag väl ändå inte att det utöver att underhålla min redan feta kropp skulle finnas utrymme att dessutom öka den?! Och med några extra promenader med i denna vecka. Nej! :-( Sur, arg, ledsen!

När jag ska till doktorn nästa gång vill jag har hjälp med följande: Hjälp med att sätta ut/ersätta sömntabletterna (eftersom de säger att de är så farliga och hon vägrar att skriv ut dem) ersätt dem under ett längre perspektiv med någon mindre farligt som man kan ha istället (det finns, jag undrar varför de inte skrev ut det från början?) Hjälp med min värk, antingen övningar som hjälper det som är skadat alternativt en fungerande medicin som inte är farlig för resten av kroppen ( läkare jag gick hos för många år sedan sa att du har reumatisk värk, vi kan bara inte hitta vilken det är, själv trodde han på Morbus Dercum - och sen gjordes det inte mer med det).
En ny fastare säng som tål min kroppsvikt och ger rätt avlastning.

Samt att jag på allvar måste få ordning på mina matvanor. Regelbundenhet är lösenordet.

Nu tror jag att jag återvänder till sängen tills min bror säger att det är dags för promenad vid nio

Ha en bra söndag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Urk låter som en skitnatt. Pappa har reuma och för honom lägger det sig i händer och fötter. När han berättar hur jävligt det är då det är som värst verkar det vara rena mardrömmen. Jag hoppas jag slipper att få nåt liknande.

Hossan sa...

Annica: Jag önskar ingen någon värk överhuvudtaget oavsett var den värker och i vilken grad
(ooo vad det lät heligt, jo, jag kan nog önska vissa att få känna på värken, såna som aldrig har haft ont själv någon gång, de skulle få känna på hur det är och sen kan de få uttala sig igen om de fortfarande önskar).

Jag tror du har nog av din värk så du behöver verkligen inte mer så jag hoppas att du slipper ärva sånt från din pappa!

Kimmie sa...

Hoppas du känner dig bättre idag!

-Nena- sa...

Usch en värkande kropp är verkligen inget kul.
Önskar inte min värsta ovän den värk fast jag håller med att det hade varit skönt om vissa fick känna på hur det var.
Hoppas du mår lite bättre nu.

-Nena- sa...

Hej Hossan jag hoppas att allt är ok med dig och att du fått mer sömn och vila idag.

Angelsheart sa...

Fy vad jobbigt det måste vara med denna ständiga värk och brist på sömn dessutom! Jag skulle bli tokig! Jag som inte ens klarar av min träningsvärk, vilket gnällmonster jag är! Hoppas, hoppas du får bukt med problemen snart!

Tack (som vanligt) för dina skojiga kommentarer på min blog förresten, det värmer alltid!