tisdag 17 februari 2009

Matförgiftad eller maginfuensa?

Jösses vad dålig jag har varit. Det blev inget inlägg igår för då hade jag sällat mig till katternas favoritgöra, jag hade dock vett att sköta det i toalettstolen. Från klockan sex på morgon och fram till klockan elva på förmiddagen - HUR mycket ryms det i en magsäck???

Trodde först att det var cheeseburgarna från Burger King som var boven för så fort jag tänkte på dem fick jag rusa till toa. Ont i hela kroppen i övrigt med, som om jag fått vanlig influensa OCH maginfluensa samtidigt.... Från elva var det lugnare i magen, men jag hade väldigt ont och mådde fortfarande illa. Sen framåt kvällen blev det då äntligen bättre. Fast jag fick rätt hög feber.

Vaknade på förnatten med diarré och sen fick jag kramp i magen och bröstet. Man kan väl inte för hjärtinfarkt av maginfluensa??!! Kunde inte andas och det gjorde verkligen sjukt ont. Flera gånger handen på telefonen för att ringa efter hjälp. Men de har sagt att de inte vill ha ut någon med kräksjuka på sjukhuset, så....

Har mig veterligen inte träffat någon med kräksjuka så jag tror att det var hamburgarna, tills en vän skickade sms och nu var hon dålig och jag tror inte att hon varit där och ätit deras hamburgare. Så då är det väl någon form av maginfluense i alla fall?
Stackars henne, det både gör ont och är äckligt!

Så "roliga" nyheter hade jag att förtälja.

5 kommentarer:

chaos sa...

Stackare! :( Magsjuka är verkligen det absolut värsta (av "vanliga" sjukdomar) man kan råka ut för! Låter som vinterkräksjukan, tycker jag... om jag nu ska leka doktor.

Hoppas du snart snart mår bättre!

Stor krya-på-dig-kram från mig!

Kimmie sa...

Ja, fy fan vad äckligt - jag mådde lite knepigt när jag la mig men vid 23-tiden satte det igång med fullt ös. Har nu fått i mig ett par deciliter vatten så det finns hopp - inatt gick inte en munfull vatten ner. SÅ ÄCKLIGT.

Anonym sa...

Ihhh finns det något jobbigare än att må skit och kräkas.
Hoppas på snabbt tillfrisknande. Själv hoppas jag att jag eller nån annan in fam slipper både kräksjuka och flunsan

-Nena- sa...

Men stackars dig, kräksjuka är verkligen inte kul alls.
Krya på dig!

Anonym sa...

Tack alla, det känns bättre