tisdag 10 februari 2009

Sånt som händer

Precis när vi skulle ha avslappningsövning (för första gången) fick jag kramp i tarmarna och var tvungen att lämna för att uppsöka toalett. Sen kunde jag inte gå in igen för då hade jag stört hela övningen :-( Otroligt ont i magen, svimmade nästan av smärtorna och hade problem att ta mig hem. Nu känns det bättre igen, men jag är helt öm och orolig i magen.

En övning vi fick med oss var att vi ska välja en natt den kommande veckan då vi inte får somna. Man ska gå och lägga sig i vanlig tid och släcka och man måste blunda, men man får alltså inte lov att somna..... :-) Kan nästan gissa hur det kommer att gå. Frågan är om man får lov att gå upp igen om man absolut inte somnar vilket man säkert gör eftersom de ger oss en sån "läxa".

Måste hem till mamma och dosera om hennes Waran, hon hade fått nytt schema idag och ska ta mindre mängd än vad som är inlagt i hennes doseringsask. Viktigt att jag fixar det meddetsamma imorgon annars kommer hon att ta det som ligger i asken...... Mer än lite förvirrad nu tycker jag. Försökte få henne att själv ta bort den mängd som var för mycket, men hon förstod inte. Jag kan säga åt henne på morgon att hon ska fråga sköterskorna som kommer till dem någon gång samma dag och när jag sen pratar med henne och jag frågar vad de sagt, så frågar mamma "om vad då?" och när jag då säger det så har hon glömt att fråga dem, trots att hon skrev ner det på en lapp när jag sa det.... Kan verkligen inte vara lätt att bli gammal och så glömsk.

Jag ska inte testa hemläxan/övningen inatt i alla fall.
Natti natti.

1 kommentar:

Kimmie sa...

Hoppas du sover gott och att magen mår bättre.