fredag 13 februari 2009

Nästan lycklig

Klockan 00:49 tog jag en värktablett, en lite starkare än de vanliga receptfria. Sen var jag uppe till halv fyra och då stod jag i valet och kvalet och tittade på sömntabletterna. Skulle jag eller skulle jag inte? Sömnskolan vill att jag ska försöka utan och det har jag gjort de två kvällar sen förra kursen. Men jag föll för frestelsen och tog en sömntablett. Jag tror inte jag mer än hann lägga huvudet på kudden (nåja liten överdrift) förrän jag sov och det var en sömn som om någon slagit av strömbrytaren och jag vaknade nu först när det blev riktigt ljust, lite i åtta - helt underbar känsla, nästan så jag kände mig smått lycklig :-) Gud vad skönt att ha fått sov drygt fyra timmar sammanhängade (minus de där uppvakningarna som hjärnan inte registrerade...)!!!! Fast jag har sömnen kvar i kroppen, lite som ett tungt täcke och så lite hang-over effekt av sömntabletten - man VAD gör det! Jag har SOVIT riktit GOTT!!!!! UNDERBART!

5 kommentarer:

-Nena- sa...

Vad skönt att du fick en god sömn till sist om än kort.
Önskar dig en skön fortsättning på fredagen.

Anonym sa...

Lustigt hur det kan vara. Jag sover rätt bra på nätterna. Är med i en bokklubb och fick för en vecka sedan en bok jag skickade tillbaka för jag ansåg den var totalt värelös för mig. Gissa vad den heter.
Kopierade namn o innehåll




Sov gott! Råd och tekniker från KBT
av Susanna Jernelöv
Känner du dig trött och okoncentrerad på dagen? Har du svårt att sova om natten? Många av oss lider av störd sömn, och det allt längre ner i åldrarna. Men var inte orolig, hjälp finns att få!
Susanna Jernelöv är legitimerad psykolog med stor erfarenhet av att behandla patienter med sömnproblem...





Den hade jag mer än gärna lämnat över till dig med spikduntossor
:-) Du hade nog gjort som jag.Somnat av att se pärmen
/Annica med upplåst blogg :-)
http://annicasbilder.blogg

Hossan sa...

Nena: Ja, det var den bästa sömnen på länge!

Annica: Tänk vad mysigt med mina fina spikduntossor och en bok över ögonen som håller ljuset borta, eller var det meningen att man skulle läsa den.... Jag har försökt lägga till dig på min blogglista men jag vet inte varför du inte syns där :-S

Anonym sa...

Jaaa jippi jag syns jag finns..*S*
På din blogglista asså :-)
Sänder förstoringsglas med i spikduntossorna för nu verkar Hossan behöva rejäla redskap att ta sig fram med..Blind och jaa....Näee...Detta ser illa ut hörrö :-)
/Annica

Hossan sa...

Ha ha ha, till och med jag ser att du finns med på listan nu, jag behövde visst bara uppdatera sidan (he he he)