onsdag 21 januari 2009

Aktivera mig

Måste försöka aktivera mig.

Måste försöka komma ihåg att jag behöver äta. Visserligen har jag mängder av överviktskilo så någon större fara är det väl inte, men hjärnan behöver nog lite hjälp för att fungera på ett bättre sätt. Kan gå och vara hungrig hela dagen och tänker att jag ska äta något snart. Dricker lite så är det bra med det. Har pytt i frysen så jag är inte utan mat.

Tänk om jag kunde ta vara på all den "lediga" tid jag har och se till att mitt hem kom i ordning. Det känns som om jag är handligsförlamad och paralyserad samtidigt. Öppnar en låda tittar på några saker, stänger lådan utan att ha gjort något. Saknar helt struktur.

Måste nog gå ut och få lite frisk luft! Får börja med det

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Frisk luft är väl en bra början!
Hoppas allt lättar lite mycket snart.

-Nena- sa...

Känner igen mig så i det du skriver.
Det är svårt att ta sig för något när man bara går hemma. Man tappar energin.
Samma med maten. Nu har jag blivit bättre påå att äta men tidigare kunde jag ocks gå hela dagen och tänka på att jag skulle äta men kom aldrig till kylen.

Anonym sa...

Känner igen mig såååå! Det är precis likadant här, kan gå hela dagen utan att äta - ändå vet jag ju att jag måste äta för att må bra...