torsdag 8 januari 2009

Stämmer bra

Läste någonstans, någon som sagt "Jag vill inte dö, det är bara det att jag vill inte leva längre" eller hur det nu var. Jag tycker det stämmer himla bra! Sa till min syster igår att man kan inte bara bestämma sig för att dö och lämna all skit till de som finns kvar. Så jag får väl se till att röja ut min lägenhet så utgör inte den något större problem.

Ringde a-kassan idag igen, nu påstod de att de hade fel på sin scanningenhet och att hon trodde säkert att mina papper fanns där någonstans, men de kunde tyvärr inte efterlysa dem, det var bara att vänta och se när scanningen kom igång igen. Ska jag säga det när jag inte kan betala mina räkningar, inte kan betala för den mat jag plockat ihop - ni får vänta till scanningenheten kommer igång DÅ ska ni få era pengar.... Hon sa åt mig att ringa imorgon igen. Hon hoppades att problemet skulle vara löst tills dess. Ja, om inget annat så blir telefonbolaget jag är kopplat till glada för att de kan skicka mig en högre räkning.

Funderar på att boka tid till en kurator, men vad ska jag säga? Du mitt liv känns extra uselt just nu, kan jag få komma och prata, men jag kan inte betala för mig går det bra att vänta tills scanningenheten kommit igång och så någon vecka till för att de ska hinna handlägga allt som ligger på vänt. Helt ok va?

Har stickat några varv på den sk mössan, har inget mönster att gå efter och vet inte om jag lagt upp rätt antal för att mössan ska bli lagom.

Skitkallt både ute och inne, men tänkte att jag borde gå ut och promenera, men jag orkar inte gå så länge så att det rensar ut min hjärna. Men en liten kanske, fast då måste jag ta av min pyjamas och klä på mig riktiga kläder - usch så jobbigt. :-)

Sen har en irriterande sak till hänt - den mailadress som jag har som min "seriösa" och där jag skickar alla jobbansökningar från, den var plötsligt inte kontaktbar. Så då fick jag maila min handläggare på af och ge en annan mailadress med, så de inte skickar jobb jag måste söka (för att inte bli av med min ersättning - som inte kommit igång än eftersom a-kassan scanningenhet inte fungerar) Det hade väl varit en "trevligt" extra överraskning att bli avstängd innan man ens lyckats få igång någon ersättning.... Den seriösa mailen har strulat vid något tidigare tillfällen och då tog det evigheter innan den blev ok igen, men naturligtvis så fungerar den nu igen när jag nyss gjort ovanstående "ansträngningar" (fast nu har de i alla fall två mailadresser till mig)

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Sluta tjata om döden annars slår jag ihjäl dig =)
Allvarligt - ring en kurator, det har ju hjälpt förr.

Anonym sa...

Det var en kommentar helt i min smak :-D

chaos sa...

Vissa dagar är bara såååå... hopplösa! :( Men jag håller med Kimmie, och tror på det där med kuratorn. Det är skönt att ha någon att prata ut med, att vräka alla sina eländen och bekymmer över.

Hoppas det löser sig med a-kassan snart!

Kram!

Angelsheart sa...

Såklart du ska prata med en kurator! Du kan helt klart inleda samtalet med det där om scanningapparaten, det lär ju bryta isen iaf :-) Uppskattar din humor! Jag är lika arg på skoladministrationen som du är på A-kassan. För att få vårat slutbetyg måste våra papper gå igenom 4 kontroller. En av kontrollposterna är fn obemannad- vilket gör att vi elever inte kan få ut våra slutbetyg- och således inte kan söka jobb! Helt sjukt...

Du- jag hoppas verkligen livet blir bättre för dig!!

/Magicgirl