lördag 24 januari 2009

En hel del blandat

Nu har jag legat i ett riktigt hett bad - ser ut som en kokt kräfta (i jätteformat) :-)

Har författat ett brev till a-kassan. Så det löser sig nog med det... ?

Ätit frukost, ja, det gjorde jag för någon timme sedan, närmare bestämt direkt efter promenad med bror. Lättfil med k-redberries och en banan. Tror att magen ska må lite bättre om den får mat som är lite nyttigare än en 200 gr chokladkaka :-)

Hur behandlar man ångest? Är det samma tillvägagångssätt som vid depression? Hoppas jag får en tid till doktorn inom snar framtid. Vill ha hjälp NU. Tog två sömntabletter och två värktabletter och en magtablett när jag gick och la mig igårkväll och fick faktiskt sova riktigt gott och rätt många timmar. Det var så skönt! Fast jag inser att det är fel väg att gå att utöka sömntablettsdosen utan läkares medgivande och risken är att nu när jag vet att jag fick sova så tungt med två, att jag gärna vill göra så igen.... och sen behöver man tre osv. Till slut behöver man avgiftning. Men HALLÅ vad då springa i förväg i tankarna igen!!! Åhhh vad trött jag är på min hjärna.

Vad konstigt att ha levt så många år utan att skaffa sig någon riktig hobby eller fritidssysla eller intresse för något. Klart att jag tycker om att läsa böcker men inte hela tiden och det är nite ofta jag känner att ÅH vad jag längtar efter att läsa, det är bara något jag "måste" innan jag ska sova.
När jag var liten då älskade jag att rita och måla, lekte med plastdjur och ibland (mer sällan) med Barbie. Tänker på mina syskon och att de alla har något som de är starkt intresserade av sen kan det skifta över åren, men de har alltid något som de fokuserar på och vill göra. Vad blev det för fel på mig? Hur gör man för att hitta något att göra som man vill? Jag har tittat i kurskataloger och tänkt en massa men det blir bara: nej, nej, nej, nej... Klart att ekonomi spelar en viss roll, men min ena syster som är helt utan pengar och sjukskriven lyckas ändå göra saker som hon tycker är kul och intresserad av (visserligen kan hon inte göra lika mycket som hon skulle vilja, men ändå, hon vill något)

Är jag för gnällig nu?

Lite avkopplande att spela diverse spel på king.com men det är egentligen bara för att tiden ska gå eller i hopp om att något annat ska hända. :-S

Som jag sa innan ska jag till Kimmie ikväll och jag ser fram mot att träffa henne! Sen lagar hon så god mat med ;-)

Nu vet jag en sak jag tycker är kul, det är frågesportsprogram på tv! Lite begränsat med sådana och inget jag MÅSTE se, men det är i alla fall något som jag tycker är kul - mest för att det är kul att se vad jag själv kan eller se om jag gissar rätt. Min mamma brukar bli så imponerad när vi någon gång tittar tillsammans (här ska det komma en gubbe som himlar med ögonen, men jag lyckas inte göra någon sådan smiles.)

Jösses vad jag skriver, undrar om någon pallar läsa allt?

Ha en bra lördag!

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Jag läste allt =)
Du har haft intressen - under en flera år målade du och du gjorde det bra, du har skrivit dikter, du har varit besatt av en del män - bara det tar tid =)

Angelsheart sa...

Klart vi läser! Jag är glad att du tog dig för att träffa kuratorn, fortsätt på den vägen! Ett intresse skulle nog vara bra, och även ett jobb framöver såklart. Ha det så bra du kan nu!

Susanne och Pebbels sa...

Jag läste allt! Jag brukar oxå spela när jag har tråkigt, fast på blip.se :-)

Kram kram

-Nena- sa...

Jag läste allt och jag kan känna lite som du.
Jag älskade att baka och gör fortfarande men min värk sätter tyvärr stopp för det.
Sen finns det inte så mycket mer som jag kan kalla hobbyns och som jag gillar att göra så där ofta.

Jo jag kom på att jag gillar att skriva mail/brev och har en kompis som jag skriver till dagligen oftast mer än en gång och det kanske man kan kalla hobby <,9

Brukar också spela på king.com och sen är jag på spela.se också men som du säger, det är mest för att få tiden att gå.

Hoppas ni har det riktigt trevligt hos Kimmie ikväll.