söndag 18 januari 2009

Hålla näsan över vattenytan

Alltså!

Promenad med bror gick bra.

Sen skulle jag hem till mina föräldrar och hjälpa dem med räkningarna. Åker buss och får byta en gång. Har kollat så att det inte skulle vara någon längre väntetid mellan bussarna. Fem minuter, det är väl helt ok. Problemet är att buss nr två inte kommer. Tiden går och snart har jag stått vid hållplatsen en halvtimme. Dags för nästa buss i turlistan och den kommer men är alltså några minuter sen, men jag hann bli riktigt frusen. Tänkte att NEJ, ska inte låta detta förstöra min dag.

Kommer hem till mamma och pappa. Mamma har plockat ihop sina räkningar för omväxlings skull. Pappas är i en faslig röra och det är en del som saknas (troligen har de inte kommit än). Går ut på internet och ska logga in på banken, då är det "tillfälligt avbrott" och det kan vara "svårt att nå våra internettjänster". Efter ett antal hundra försök och tre timmar senare undrar jag vad de menar med "tillfälligt" och "svårt"? Borde stått vi har avbrott och det är omöjligt att nå internettjänsterna, återkom om några timmar. Kan berätta att jag blev riktigt frustrerad och "allt" (läs det lilla) det "goda humör" som jag lyckats uppbåda inför denna månadsprövning tog slut redan efter en timme. Men till slut så fick jag gjort det mesta (kvarstår räkningarna som inte kommit).

Sen var det lite knutor på en del annat umgänge och det gjorde mig både irriterad och lite ledsen.

Men trots allt känns det någorlunda bra - tycker att jag tagit mig genom dagen hyfsat.

Nu kan jag se om det finns något på tv eller lägga mig och läsa en bok

5 kommentarer:

Kimmie sa...

Alltid är det något som ska gå fel när man redan är känsligt - hålla näsan kvar där så lossnar det så småningom.

Kimmie sa...

Alltså ärligt vad hände med min svenska där =)
Det ska stå KÄNSLIG och det ska stå HÅLL

-Nena- sa...

Det är så irriterande när det där tillfälliga avbrottet tar hur lång tid som helst och det inte kommer något nytt meddeland att det inte är så tillfälligt längre.

Anonym sa...

Kimmie: Jag märkte inte ens att du skrivit fel, läste det precis som du tänkt att det skulle stå. :-)

Nena: Ja, ett nytt meddelande hade väl varit på sin plats.

chaos sa...

Vissa dagar blir bara så där totalt fel. Allting som kan gå snett, gör just det. :(

Hoppas att din dag idag har varit mycket bättre!

Kram!