söndag 18 januari 2009

En del på väg att ordna sig

Fick för mig att jag skulle ringa a-kassans talsvar, där man kan kolla sina utbetalningar. Döm om min förvåning - pengar utbetalas på torsdag! Hoppas verkligen att det är sant (märker att jag knappt vågar tro på det - vill helst se pengarna på MITT konto innan jag vågar andas ut)

Nu kommer jag att kunna betala mina räkningar den här månaden med! Gud så skönt!

Igårkväll var jag hos Kimmie och det var mysigt och avkopplande. Skönt att snacka av sig! God mat som alltid och massor av efterrätt.

Min syster ringde och frågade om jag ville ha skjuts hem, borde tacka nej, men det ÄR verkligen gott att bli hämtad när det är så kallt och långt mellan bussarna.

Jag har inte varit ensam någon dag i veckan som gått - tror att det varit bra för mig.

4 kommentarer:

Angelsheart sa...

Tror också sällskap är bra när man är nere...Det får en att tänka på annat en stund och det är bra!

Kram på dig och skönt att det äntligen kommer lite pengar på kontot...(Hoppas vi!)

/Magicgirl

-Nena- sa...

Men åh så skönt att läsa, hoppas verkligen att du har dem på dit konto på torsdag. Förstår känslan att man inte vågar tro innan man verkligen sett att det är rätt.
Skönt att du haft sällskap. Det behöver man då man känner sig nere.

Kimmie sa...

Skönt att det verkar lösa sig med a-kassan. Håller tummarna för att allt funkar nu.

Anonym sa...

Magicgirl, Nena och Kimmie: Stort tack för era gulliga kommentarer, sånt värmer också när man är nere!