lördag 3 januari 2009

Första lördagen

Så var det tvättdags och sen ska jag iväg och träffa en kompis som flyttat. Jag "hann" inte se hennes förra lägenhet där hon ändå bodde i åtta månader så det är kanske dags att ses nu.

Funderar på om jag skulle försöka få ordning på mitt hem, tänkte att om jag låtsas att jag ska flytta och kastar allt sånt som jag skulle kastat då, så blir det kanske lite bättre ordning. Men jag tror tyvärr att det bara förblir funderingar för skulle jag börja i någon hörna så kommer jag aldrig så långt för DEN saken kan ändå vara bra att ha, och den klänningen kan jag ha när jag gått ner mer i vikt osv och så är allt kvar till slut.

Gillar inte spontana besök i mitt hem, inte för att det händer särskilt ofta. Anledningen är säkert den att jag alltid har så stökigt och skäms för det! Sen har jag aldrig något att bjuda på inte ens en kopp kaffe, dricker inte det själv. Tycker bara att det är underligt att jag är så otroligt ordningssam på mina arbetsplatser, nästan så att folk tycker att det går till överdrift och sen hemma bland mitt eget ligger allt huller om buller och dammsugaren är inlåst och disken står bra i diskhon tills det inte finns något porslin i skåpen.... USCH!

Nu ska jag ner i tvättstugan igen!

Ha en bra lördag!

Inga kommentarer: