onsdag 14 januari 2009

Måste det vara så svårt?

Ringde a-kassan idag igen för att höra om a-kassekorten man ska fylla i kommer med automatik eller om man måste ringa och beställa dem. De svarade, det går bra att beställa dem här. Så då får vi se om det kommer några nya kort, inte var ärendet handlagt, så det blir väl inga pengar nästa vecka heller.

Blir jag så deprimerad att jag tar livet av mig, måste jag komma ihåg och skicka ett tackbrev till alla inblandade på a-kassan som gjort sitt yttersta för att bidra och passa på att gratulera dem till att de lyckats att få ner arbetslösheten med ännu en person och därmed sparat in på "sina" pengar.

Det är tungt att bara andas!

3 kommentarer:

Kimmie sa...

RING KURATORN - ELLER GE MIG NUMRET SÅ RINGER JAG TILL DIG.
Vill inte höra sådant prat.

chaos sa...

Håller med Kimmie! Men samtidigt förstår jag dina tankar. Har själv varit där många gånger, långt nere på botten. Man tar sig upp igen, men det är jobbigt och svårt och man behöver kanske stöd och hjälp för att orka.

Många varma kramar och tankar till dig!

Kimmie sa...

Var är du? Vet att du har det jobbigt men kanske bara ett litet blogginlägg - ett litet ett.....