lördag 10 januari 2009

Oj, vad jag är duktig!

Jag har frostat av frysen, det mesta i den var is och åter is, lite skivat fransbröd, två portioner med något som jag inte längre minns vad det var (kastades), en Karins Lasagne, en halv bytta med glass, en påse med lite pommes frites, några saftisar, en påse pyttipanna, bär som passerat bäst före datum (kastades). Så nu är det utrymme för något annat när det blir pengar nästa gång om det blir något över sedan man betalt räkningarna.

Sen har jag varit ute på promenad med bror, då stannade vi till vid affären på torget och jag handlade med mig frukost! Wow! Så nu har jag ätit den. Handlade faktiskt med lite köttfärs också så kan jag ha makaroner och köttfärssås till middag, idag eller någon av de kommande dagarna.

Känner mig nöjd med mig själv, fast katterna hade önskat att jag kommit ihåg att köpa något extra gott till dem med, de är trött på den vanliga maten och ser så glada ut när jag kommer hem med en bärkasse, för då brukar det vara något i den åt dem - sorry cats, inte denna gången, det var inte meningen att glömma bort er, men det ligger faktiskt nyupplagd mat i er skål i köket....

Ha en skön lördag!

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Det var duktigt, själv vaknade jag helt chockad klockan 12!

Turtlan sa...

Å så drar frysen mindre ström också :-))

Kanske läge frosta av här också ....framöver....