måndag 12 januari 2009

A-kassan

Jaha, så var det dags att ringa a-kassan igen. Vi har många som ringer just nu och kan inte ta emot ditt samtal, var god försök senare - tio ggr. Vi har många samtal före men du står kvar i vår kö. Pratar med en som talar dålig svenska, ska koppla mig till min handläggare. Hamnar i växeln och jag säger att jag blivit lovad att bli kopplad till person NN. Ja, varsågod säger växeltelefonisten. Tre sekunder senare svara - VÄXELN. Jag upprepar att jag skulle bli kopplad till person NN. Nej, det kan inte vi i växeln göra, du får ringa det vanliga nr. Så du menar att jag ska stå i kö IGEN för att prata med någon som sen ev inte kan koppla mig mer än till växeln? Ja, så är det tyvärr. Jaha.
Ringer igen. Vi har många som ringer just nu och vi kan inte ta emot ditt samtal var god försök senare.......

Min humörstatus? GISSA!

1 kommentar: