onsdag 21 januari 2009

Ohållbart

Det var verkligen en onödig sak det här sista, inte för att allt annat strul har varit nödvändigt, men det kändes lite som sista spiken i kistan.

Nu försöker jag intala mig att det gör inget, så länge jag åtminstone får vad jag ska från a-kassan. Har inte lyckats komma i kontakt med dem men jag skickade dem ett mail med en utförlig förklaring och bad om svar, det har jag inte fått, inte än i alla fall.

Kan inte sova, det var lögn. Tog en sömntablett och den sov jag på två och en halv timme, men hade en massa röriga och oroliga drömmar. Ångest när jag vaknade, hur ska jag nu kunna somna om? Inte bra att ta fler sömntabletter. (inte bra med den första heller) Låg och läste lite och försökte dra djupa andetag och intala mig att allt ordnar sig. Sov sen i halvtimmespass resten av natten och varje sömnpass innehöll fler och rörigare drömmar. Vet inte vilket som är den värsta mardrömmen - att ta sig genom dagarna eller att ta sig genom natten utan riktig sömn. Men dagarna är nog värst på något sätt även om ångesten är större på natten.

Svammel, svammel, svammel.............

Inga kommentarer: