torsdag 1 januari 2009

Kul med utmaningar och listor

15 svar
Jag antar utmaningen på http://darkandtwizted.blogspot.com/ att fylla i följande:

1. Är du nöjd med ditt namn eller önskar du dig ett annat? Jag är nöjd, skämdes något för ett av mina andra namn, men nu tycker jag att även det är fint

2. Saknar du något/någon i ditt liv? Ja, ibland

3. Sommar eller vinter? Jag vill ha fyra årstider och då ska våren vara grön och skir med lätta korta regn och blommor som poppar upp överallt och fågelkvitter, sommaren ska vara riktigt varm och solig, med uppfriskande regn på nätterna, hösten ska vara i sprakande färger, allt lägger sig till vila och solen ska skina och luften vara kall och hög, vintern ska vara kort (dec och en liten bit i jan - kan ev få återkomma på sportlovsveckan för ungarnas skull) Det ska snöa rejält ett par ggr och sen ska snön ligga kvar tills det blir vår och snösolen ska lysa och inga dagar ska vara grå. (Utopi - ja, jag vet)

4. Vad var det första du la märke till hos din partner, som du föll för? Inte för att jag har någon partner nu, men jag svarar ändå: Hans ögon.

5. Vilken är den bästa julklapp du fått? I år? I år har jag inte hunnit få julklappar än, men jag är mycket glad för min pyjamas som jag fick av mina föräldrar och just nu läser jag boken jag fick av Kimmie. Någon genom tiderna bästa julklapp kan jag inte komma på just nu.

6. Påverkas du av media och alla sk ideal? Påverkad av media blir jag på ett eller annat sätt, men inte av alla sk ideal (säkert har man sugit åt sig en och annan åsikt därifrån med, men som jag inte vill kännas vid) Jag tror att man påverkas mkt mer än vad man egentligen tror.

7. Var i världen skulle du helst vilja leva? Här

8. Finns det något du ångrar att du gjort? Jo visst finns det! Vissa dagar ångrar jag att jag överhuvudtaget steg upp..... :-)

9. Hur många barn vill du ha? Inga

10. Har du återkommande drömmar? Ja. ett par stycken faktiskt. En där jag svävar ovanför marken och aldrig vidrör golv eller trappor, jag kan oftast flyga. En där jag drömmer att jag glömt att jag köpt ny lägenhet och att jag inte besökt den nya och att det måste finnas fullt med obetalda räkningar där och hur ska jag nu få det att gå ihop med dubbelt boende, har inte ens satt min gamla lägenhet till försäljning och inser i drömmen att jag faktiskt inte vill flytta. Också några andra som jag skippar att berätta om.

11. Om du fick äta en maträtt resten av detta år, vad skulle du välja då? Spaghetti med köttfärssås eller skink-/baconsås - i alla fall något med spaghetti. Fast det hade nog blivit tjatigt, men säg det till de som bara får en skål ris någon gång ibland (inte ens varje dag)

12. Märkeskläder eller inte? Spelar ingen större roll, för mig är det viktigast att kläderna är sköna och sitter bra. Har oftast inte råd med märkeskläder.

13. Var ska du/ni fira jul? Julafton firade jag med mamma, lillasyster och systerdotter hos min storasysters familj.

14. Har du ett nyårslöfte? Inte än och de borde väl vara avlagda för att vara giltiga som just nyårslöfte?

15. Vad har du för planer för dagen? Dagen? Jag tänker gå och lägga mig och läsa nu och sen ska jag sova - morgondagen har inga planer än

Utmaning för de som känner sig manade!

Inga kommentarer: