torsdag 29 januari 2009

Dagen har gått bra

Har varit vansinnigt trött precis hela dagen.

Det har uträttats en hel del. Katterna har mat ett bra tag framöver (även om det inte är för hela månaden). Köpte kattsand med, valde en billigare variant som jag egentligen inte gillar (luktar mer när katterna besökt lådan) men det har höjt Pussi kattsand med nästan 20 kr/fp nu tycker jag att smärtgränsen är nådd när man ska betala 100 kr för att fylla kattlådan.

Handlade lite att fylla på i kylen/frys med, mer kortsiktigt men jag vet ändå inte vad jag vill äta. Det blev en liter lättmjölk och en liter lättfil, en ost, en flaska funlight, Pågens Subs (som min lillasyster påstår är urgoda), makaroner, Dolmiosås, Buffalowings, Kens bluecheese dressing (god att dippa kycklingen i). Sen handlade jag lite annat, sånt som en ny toalettborste, tomic, allrengöringsmedel, tvättsvampar och sköljmedel. Pengarna nästan slut. Men nu ska jag klara mig ett tag tror jag.

Mamma var ledsen när jag pratade med henne ikväll, trodde att hon fått något dåligt besked, men det vara "bara" att hon var ledsen och behövde få gråta.

Men trots trötthet och mammas ledsenhet så har det varit en hyfsad dag.

1 kommentar:

Kimmie sa...

Pågens Subs är jättegoda, syrran din har rätt! Hoppas det kändes bättre för din mamma när hon fått prata av sig lite och så hoppas jag att du får sova gott inatt.