måndag 19 januari 2009

Lite mer strul

Kommer hem fått mail från inkomstförsäkringen där de säger att eftersom jag inte betalt in avgiften kommer det inte heller att utgå någon ersättning från dem.

Men vad F-n??!!! Jag har ju hållt på sen jag fick det senaste vikariatet med att maila, skriva brev till dem och ringa och berätta att de inte drar rätt avgift. Vad vill de mer att jag ska göra? Så då kan jag förmodligen titta mig i månen efter den lilla extra ersättningen såvida de inte godkänner att jag betalar in NU. Hur vill de att man ska veta och hålla reda på VAD de tagit betalt för eller inte tagit betalt för? Verkar vara farligt att ha den där avgiften på autogiro!

Jag frågade dessutom via mail, om den påbörjade ersättningen fortsatte när mitt vikariat var slut och då fick jag svaret JA. Men de kunde väl ha lagt till - förutsatt att du själv ser till att vi drar rätt avgifter och att vi inte struntar i att ta ut avgiften från ditt konto (för i så fall ska du själv genast betala in - sen kommer vi att reducera den summa så att det ser ut som att du ändå inte betalt så kan du betala dubbelt månaden där på och då drar vi bort dubbelt nästa gång, så hur du än gör så ser det ut som du inte betalt det du ska och då kan du inte få någon ersättning).

5 kommentarer:

-Nena- sa...

Vad trist med allt strul :(
Speciellt om man har hållit på att maila ringa och skriva brev om det hela.
Hoppas att det löser sig till det bästa.

Kimmie sa...

Nä, men herregud det är ju ett heltidsjobb att hålla reda på all denna skit, jag hoppas det löser sig.

Anonym sa...

Får väl se mig som lurad på ca 12.000 (80kr per dag 150 dagar)

Jag har SÅ ont i magen är och fruktansvärt besviken. Det går INTE att göra rätt hur jag än anstränger mig.

Kimmie sa...

Hossan: Går det inte att prata med dem? Låter ju helt hemskt att de kan göra så! Några rättigheter måste man väl ändå ha.

Supergirl sa...

Du kan väl hänvisa på mailkonversationen. Det måste gå och lösa. Ring och prata med dem.