lördag 31 januari 2009

Lördag och tvätt

Håller på att tvätta. Söker jobb. Funderar.

Tveksam angående gårdagens läkarbesök. Blev inte ens undersökt (?) ändå skrev hon ut tabletter för magen. I början på veckan ska jag till labbet och ta prover så DET kanske leder vidare i någon riktning. Känns som om det var det enda positiva som kom ut av mötet. Jag trodde att läkare undersökte sina patienter som berättar var de har ont. Som exempel: När jag sa att jag var orolig för min fot där ena tån har börjat vrida sig (har mkt ont i ett av fotbenen) så svarade hon att det är väl för att du felbelastar när du går, hon tittade inte ens. Mycket snack i övrigt och en massa "dumheter" som jag inte ens orkar ta upp. Just nu känns det inte som jag har något val annat än att gå till denna person. Ska ta upp det med kuratorn och höra, jag har kanske missbedömt eller dömt ut henne i förväg?

2 kommentarer:

-Nena- sa...

Det är jobbigt det där med läkarbesök och när man inte känner att de lyssnar eller som för dig ens tittar på det man berättar.
Har man sedan stött på några sådana är det svårt att lita på någon ny.

Jag hoppas att det löser sig för dig och att du kan få känna förtroende för en läkare, denna eller någon annan.

Anonym sa...

Tack Nena!