lördag 24 januari 2009

Besöket och lite annat

Kuratorbesöket gick bra, men var jobbigt - hade ont i huvudet resten av dagen. Fick fylla i någon blankett som utvärderades (vi pratade en massa först) och enligt den så hade jag graden Måttlig depression men däremot led jag av SVÅR ångest. Kurator tyckte att det var bra att jag kommit mig för att boka tid, men hon hade önskat att jag inte gått så länge innan jag ringde henne. Nu måste jag boka tid till läkare och hon rekommenderade en som fanns på samma vårdcentral som hon så eftersom "min" husläkare är sjukskriven så bokade jag om mig till henne men måste ringa för att boka in en tid, för tiderna för februari släpptes inte förrän då. Sen ville hon att jag ska ta kontakt med sjukgymnasterna på min egen vc - orkar inte mer måsten

När jag kom hem igår så hade jag fått brev från a-kassan. Nu vill de ha ett anställningsbevis för att kunna utreda min ersättningsrätt, men jag har redan skickat in det för några månader sedan. Tror att det är för att först kassakortet jag skickade in blev jag tvungen att redovisa även för de sista fem dagarna i mitt vikariat. Kanske, kanske kryssade jag i fel ruta och påstod att jag påbörjat ett arbete istället för rutan jag har avslutat en anställning (har svårt för att tro det). Nu blir det till att skriva till dem och förklara och hoppas på att de inte stänger av min utbetalning - jag behöver verkligen inte mer oro. Inte särskilt konstigt att jag lider av svår ångest. Det finns en hel del som gör allt för att lägga på mer börda i mitt tunga sinne. Ska försöka författa brevet nu och sen släppa tankarna på det (ha ha ha lättare sagt än gjort).

Ikväll ska jag till Kimmie - alltid trevligt att träffa henne, men känner inte riktigt för att träffa de andra sen förra gången....... Hoppas att det blir bra ändå!

1 kommentar:

Kimmie sa...

Vi har ju redan pratat "på riktigt" om dina nya händelser men det är skönt att du tagit tag i det. Vi ska ha trevligt ikväll!