onsdag 28 januari 2009

Ljusning

Det verkar som om det är mer än dygnet som blir ljusare.

De har bestämt sig för att betala ut min inkomstförsäkring trots allt. Kommer att behöva varenda krona.

Fick mail från a-kassan (kryss i taket, undrens tid är inte förbi) det verkar som om allt är i ordning där. En stor sten föll från mitt hjärta.

Mamma verkar mycket bättre. De har ändrat på hennes medicinering. Hon har varit på en massa olika röntgen bla hjärnan. Skönt att höra henne glad i rösten, när jag pratade med henne igårkväll.

Nu ska jag gå ner och slänga i grovcontainer som lastbilen nyss var och dumpade på bostadsområdet. Ett bord, en gammal kattlåda, brädor, platslister, gamla plastkrukor, en jättetrasig kappa som hängt länge i garderoben, ett trasigt paraply, en trasig dammsugare och lite annat.

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Skönt att det äntligen ser lite ljusare ut!
Härligt att bli av med en massa gammalt skräp också.

Angelsheart sa...

Ja, jätteskönt att åtminstone NÅGOT ser ljusare ut, det kan du behöva!

Kram.
/Magicgirl

-Nena- sa...

Åh så glad jag blev när jag tittade in hit.
Skönt att en del börjar lossna.

Hossan sa...

Kimmie: Genast lite mer plats på balkongen

Magicgirl: Tack och kram till dig med

Nena: Tack för att du gläds med mig!