måndag 12 januari 2009

A-kassan del två

Ringde många gånger, lyckades hamna i kö. Fick prata med ytterligare en person som inte kunde (ville) titta på mina papper så att de var ok. Nej, jag fick vänta tills de hade tid att handlägga ärendet och de hade så mycket att göra nu så de kunde inte lova någonting, men det kunde ta några veckor (!?!?!!?!?!?). Och om jag fick förtur så var det någon annan som fick vänta i ytterligare veckor.(?) Vad menade de med det? Handlägger de ETT ärende i veckan eller kanske var fjortonde dag. För om de tog MITT ärende nu så skulle någon annan få vänta i veckor??? Den logiken förstod jag inte! Men om alla som ringde in fick "förtur" kan jag förstå att någon annan snäll och beskedlig fick sitta och vänta längre. Men jag begärde inte att hon skulle handlägga ärendet, jag ville bara veta om de behövde något MER. Fast det är kanske samma sak för dem, vad vet jag.

Mitt problem är att jag vill veta om papperna är såsom DE önskar eller jag ska skicka in något ytterligare. Nej, det får jag inte veta förrän om några veckor tydligen när de handlagt ärende och kommit på att de vill veta något mer, då ska de skicka ut ett brev med B-POST, så om jag har tur får jag pengar lagom till påsk! Ja, jag vet att jag överdriver, men jag blir så himla upprörd. Jag HAR ingen buffert eller någonstans att vända mig om inte pengarna kommer så att jag kan betala mina räkningar, fram tills dess får jag leva på luft.

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Kan inte hjälpa dig med dina räkningar men du kan komma till mig och äta om det krisar.

Anonym sa...

Tack! Det är jättesnällt!

-Nena- sa...

Usch sådant är både trist och jobbigt. Sliter verkligen på en.
Jag hoppas att det löser sig snabbt och jag tycker ju att de skulle kunna kolla så att de fått in allt de behöver, det borde ju underlätta för dem också om allt var på plats när det ska handläggas.

chaos sa...

Konstig inställning, att dom inte skulle kunna kolla att dom fått alla papper! Det borde väl för sjutton inte vara så svårt! Usch vad förbannad man blir på sånt! :(