tisdag 21 april 2009

Alla hittar ett stort fel på mig

Nu har jag varit hos sjukgymnasten även hon har hittat samma fel som läkarna, reumatologerna, gynekologerna och annan sjukhuspersonal - jag är FET!

Och tydligen så är det min fetma som orsakar mig alla mina problem. Jag undrar i mitt sinne vad de säger till alla andra med dessa smärtor som INTE är överviktiga? Nöjer de sig med att säga att de inte hittar orsaken till deras smärta?

Naturligtvis inser jag att min fetma bidrar till mina problem men jag tror inte att den ensam är orsaken till mina problem, men kanske jag är som strutsen?

Sjukgymnasten kunde i alla fall inte se några som helst tecken på att jag skulle ha diskbråck (och har hon rätt så är DET ju bra) eller någon nervpåverkan.

Är SÅ trött på sjukhuspersonal för tillfället. Varför går jag dit överhuvudtaget?

4 kommentarer:

-Nena- sa...

Hoppas din sjukgymnast har rätt att det inte är diskbråck.

Känner så väl igen det där med att man är för fet och därför har man ont. Har fått höra det massor av gånger och jag blev inte så pigg på att gå hem och banta utan snarare tvärtom...

Kram till dig!

Kimmie sa...

Smala människor har virus när de inte hittar något =)
Lätt för dem att hela tiden ha något att skylla på.
Skönt i varje fall om det inte är diskbråck exmaken hade ju det och fick gå hemma flera månader och ha ont.

chaos sa...

Åh, vad jag lider med dig, för värkens skull, men även för att läkarna inte anstränger sig mer för att hitta vad som verkligen är fel. Förstår att du blir trött på dem!
Det är ju lätt att skylla på övervikt om man inte orkar/vill/kan hitta den verkliga orsaken.

Stor varm styrkekram till dig!

Hossan sa...

Tack för era snälla och värmande kommentarer!