torsdag 30 april 2009

Hejdå rödhättan

Jag hade avpolletterat tanken på att få håret fixat gratis. Hon ringde inte igår som hon sa.
Men hon ringde nyss och ville att jag skulle komma i mitten på nästa vecka. Först avfärgning och sen skulle hon lägga en brun nyans samt färga över den grå utväxten. Det var något prov hon skulle göra i sin utbildning och därför är det gratis.

Skulle jag inte trivas med att vara brunett kan jag väl alltid återgå till att var rödhätta igen?

Både min syster och Kimmie har sagt att de tror att jag skulle passa i att ha ljusbrunt hår. Själv trivs jag utmärkt med att vara rödhårig - det är liksom jag. Men nu ska jag inte vara så inskränkt at jag inte kan prova något nytt.

När jag var yngre bytte jag hårfärg titt som tätt. En gång hade jag tre olika hårfärger på samma vecka, men då undrade de på jobb vad jag sysslade med :-)

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Du är fin i rött också, men det är bättre om det inte är flera olika röda färger samtidigt =)
Du blir säkert jättefin tror jag.
Vem känner du som ska bli frisör?
Nyfiken...

Hossan sa...

Nej, jag känner ingen. Det var syster som varit där vi ett annat tillfälle och de hade ringt henne och frågat om hon ville ställa upp igen för de behövde göra prov i gråhårsfärgning och då var jag med när hon skulle visa upp sitt hår och så halkade jag med där på ett bananskal..... :-P

-Nena- sa...

Vad bra att få det gjort gratis, det är ju inte så billigt att färga har jag hört.

Kul med lite nytt. Jag är själv för feg att färga mitt hår, jag kör med toning som går att tvätta ur.
Min mammas alla färgningar då jag var barn har nog skrämt mig *S*
Visste aldrig hur hon såg ut då man kom hem.