onsdag 15 april 2009

Usch

Läste på Kimmies blogg om fula trick från chefen.

Fick mig att återuppleva en arbetsplats som jag jobbade länge på som slogs ihop med andra företag (och bildade nytt) och sen fick vi en psykopat till chef. Hon körde företagets goda ekonomi rätt i botten. Det blev en massa uppsägningar men jag skulle inte drabbas och vad händer sen? Jo, jag blev inkallad och fick beskedet att jag var uppsagd på grund av arbetsbrist (och då hade jag ungefär 4 personers jobb). Det blev en chock men samtidigt en lättnad eftersom jag vantrivdes sen hon blev chef. Detta hände för ca 7 år sedan, men när sånt kommer på tal kommer känslan av att man inte kan lita på någon chefs löften eller ord i sådana sammanhang.

Förresten så gick det företaget i konkurs lite senare.

Hoppas att Kimmies chef "nöjer" sig med det han hittade på idag och att de andra klarar sig!

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Ja vi får väl hoppas att det är stopp nu, men man kan inte skylla den dåliga ekonomin på chefen - däremot kan man nog sköta saker lite snyggare. De här killarna har nog anat att de låg i riskzonen men trodde nog att de hade mer tid att hoppas på.

Kimmie sa...

Jag igen - jag menar den dåliga ekonomin nu - inte då när du blev drabbad - den chefen du hade var ju inte klok.

-Nena- sa...

Vissa chefer passar inte till att vara chefer :(
Har haft en då jag jobbade inom barnomsorgen.
Först jobbade vi ihop på avd. sen blev hon chef och totalt förändrad.
Det gick inte att ha med henne att göra och många sökte sig till nya förskolor.

Hossan sa...

Kimmie och Nena: Ja, det är så otroligt vikitgt med rätt personer på rätt plats på alla arbetsplatser!