onsdag 29 april 2009

Natti natti

Nu tror jag att jag ska hitta sängen.

Jösses vad jag har blivit färgglad idag! Som jag sa innan är ena armen rejält bränd, den matchar min korallröda t-shirt. Ska väl stå ut med det eftersom det "bara" är från halva överarmen ner till handleden. Vad som sen har hänt med min vänsterarm undrar jag fortfarande, den är röd den med men bara hälften så röd som högerarmen, men vänsterarmen är dessutom dekorerade med en massa små blåmärken var av ett lite större och med en svullnad runt om som om jag slått mig rejält - men det har jag inget minne av och jag är abolut helt nykter :-D
Som lite extra krydda har jag fått en massa små kliande utslag på armarna, jag gissar på att det är soleksem och när jag rör huden känns det som tusen nålar. Nu har jag gnällt färdigt :-D
Alla säger att man ser friskare ut med lite färg så nu är jag övertygad om att jag SER frisk ut ;-)

Sov gott!

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Smörj solbrända armen med vanlig mild hydrokortisoncreme. receptfritt på apoteket. Brukar lindra brännan och soleksem. Inget tjocklager men så det blir lite insmort.

Ett tips från en som också bränt sig....

Kimmie sa...

Ha Ha jo du ser säkert frisk ut!
Minns när du var solbränd så du nästan var lila, du behöver solskyddsfaktor minst 50. Eller bomullskläder som täcker kanske.
Ta det försiktigt imorgon.

Annica sa...

Ajaj soleksem?
Svider som faen det.
Jobbigt med din pappa mitt i allt också.Tungt o se de bli sämra och sämre

-Nena- sa...

Oj oj inget kul at bränna sig så :(
Idag får du vara försiktig om solen kommer.
Jag smorde med en Alo Vera kräm när jag brände ryggen sist och det var väldigt skönt.

Hossan sa...

Tack för alla tips och kommentarer!