fredag 3 april 2009

Solen skiner

Det är fredag och solen skiner! Två positiva saker på samma gång!

Min syster har påskpyntat, det blir kalas där imorgon. När jag var där så låg det en kvist av påskriset med en fjäder i på golvet. Fattade inte hur den hade knäckts av så där. Jag var med
och hängde upp pärlägg och annat i riset. En liten stund senare hör vi hur ett ägg dimper i golvet. Jag har väl hängt det på en svag gren kanske. Nej då, det är katterna som roar sig kungligt med att klä av riset.... och sen går det bra att leka med både fjädrar och ägg och sprida dem i hela lägenheten helst. Och plockar man inte genast upp dem så tar honkatten dem till badrummet lyfter upp locket till golvbrunnen och släpper ner pyntet där. Det är vad hon tycker om påskpynt! (ja om de flesta småprylar)

Innan min syster med egna ögon såg hur det här gick till, och de titt som tätt fick stopp i brunnen och översvämming i badrummet, så fattade hon inte hur de olika prylarna, som vaktmästaren plockade upp och visade med höjda ögonbryn för henne, hade hamnat i brunnen.

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Vilken lustig katt! =)
Ja, när det inte drabbar en själv alltså.

-Nena- sa...

Men vilken busig katt din syster har.
Här fick en buske påskfjädrar i går och när töserna var klara så började Doris plocka ner dem hon nådde. Så det är inte bara katter som gillar att ta bort sådant *S*

Hoppas du får det riktigt trevligt hos Kimmie i kväll (tror ju inget annat förstås)

Annica sa...

Exakt en orsak till att här i huset finns inget påskris osv.
Smart katt. Träd ska vistas ute och inte inne i en vas