söndag 12 april 2009

Hur fint väder som helst

Det är riktigt fint vårväder och här sitter jag och fryser som om fingrarna var isbitar.
Ärligt talat är det sjukt att vara inomhus och frysa. Har nog suttit här vid datorn för länge, rumpan känns som misshandlad pressylta eller nåt. Det får bli ett bad och sen får jag nog ta och göra avslappningsövning hoppade över båda igår och en idag så..........

Pratade med mamma som sa att hon hoppades att jag skulle få sova gott nu, jag påpekade att klockan (då) var bara halv sju och att det knappast var dags att gå och lägga sig. Va, är inte klockan mer säger hon då. :-) Det är nog inte lätt att hålla reda på dygnet när man ligger i sängen både natt och dag. Pappa var orolig för henne, hon hade inte ätit på hela dagen och inte heller tagit sina tabletter. De har fått för sig att hon inte får ta dem om hon inte äter samtidigt och jag förklarade (för vilken gång i ordningen har jag glömt) att jag pratat med läkaren om det och hon kan visst ta sina tabletter även om hon inte ätit, och att hon faktiskt måste ta dem även om hon inte äter. De har svårt att förstå det. Så tydligen hade hon tagit morgontabletterna nu vid sextiden (för tillfället har hon inga mer än värktabletterna som är samma vid annan tidpunkt så jag tror inte att det spelar någon större roll en gång) då hon samtidigt ätit en halv smörgås med sill.

Inga kommentarer: