söndag 26 april 2009

Gammal skåpmat

Det är riktigt illa när man sitter och tittar på sånt på tv som man redan sett.
Det var en film i förrgår som jag råkade komma in i och jag kände genast igen den och visste att jag hade sett den, ändå blev jag sittande för jag mindes inte slutet. Idag såg jag en annan film som jag visste slutet på men det var ett tag sedan jag såg den så jag blev sittande och såg den med. Så mycket tv som jag tittat på den senaste tiden eller ska vi säga i år, har jag inte gjort på säkert fem år sammanlagt innan. En/två gånger i veckan var mer normalt tidigare, nu kan jag sätta på tv för att ha sällskap när jag äter frukost...! Men vaddå, jag har betalt tv-licens i alla år så jag får väl ta igen tv-tittandet nu.

Förresten det är en annan sak från min barndom - vi hade inte tv, vilket kompisar och klasskamrater tyckte var mycket märkligt. Enda gången jag saknade tv var på julafton, för man borde se Kalle Anka då ju. Vi hade hyr-tv, som man stoppade i pengar för att kunna titta, när jag var sex år , men gjorde oss av med den (vet inte om det fortfarande var hyr-tv) när jag var runt nio (det var därför som jag kunde sakna Kalle)

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Vissa filmer är bra nog att ses mer än en gång =)

-Nena- sa...

Så är jag också.
Ibland kan ja komma ihg att jag sett den först när jag sett slutet.
Maken hn skrattar åt mig *s*
Vissa filmer måste jag bara se flera gånger.

Annica sa...

Själv kollar jag mest Discoverychannel och där kan det bli otaliga repriser. Tvlicens??Går det o äta*S*
*Låtsas som jag inte vet vad det är*