lördag 25 april 2009

Den 25 april

Tvätten är klar, jag har varit ute och promenerat med bror som börjar arbeta lite senare idag.

Jag putsade ETT fönster igår (köksfönstret) och då ringde telefonen, men jag kunde inte svara eftersom fönstret var vidöppet, jag bor på sjätte våningen och jag var inte klar och med katterna som gärna hoppar upp på fönsterkarmen så var det inte läge att lämna köket för att ta telefonen. När jag några minuter senare kollade "Anitan" så visade det sig att det var min bror och jag ringde upp honom. När jag förklarar varför jag inte svarat säger han; putsar fönster? Men du fyller inte år nu?! :-) Stående skämt från min brors sida att jag bara städar en gång om året och det är inför min födelsedag - OM det ska komma någon - men jag putsade inte mina fönster när jag fyllde år i år. Rent generellt är jag dålig på att putsa fönster, kanske för att jag får ont i händerna. (eller så är jag bara lat)

Ikväll ska jag till Kimmie och grilla och förmodligen titta på Robinson tillsammans. MYSIGT!

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Yep, det ska bli mysigt - det är underbart ute så vi kan säkert sitta utomhus och äta!

-Nena- sa...

Putsa förnster är inte kul utan bara jobbigt.
Här hemma är vi också dåliga på det, jag klarar det inte riktigt och jag vill ju inte tvinga maken när jag tycker att det behövs.

Hoppas ni får det riktigt mysigt vid grillen hos Kimmie.

Annica sa...

Hua..Tvätta fönster på 6:te våningen..Skulle knappt våga öppna ett fösnter på den höjden. Hoppas grillningen blev bra och du/ni fick en trevlig kväll