söndag 12 april 2009

Grillat är gott

Var hos Kimmie igår. Vi (hon) grillade fläskkarré och jag vispade lite i såsen, som förresten blev mycket god enligt sonen. :-D Maten var jättegod och det var mysigt att sitta ute och äta.

Önskade att jag kunde bjuda tillbaka någon gång, vi diskuterade något annat när jag kom att tänka på att jag sällan bjuder (pga att jag nästan aldrig har några pengar) och sånt gör mig ledsen, jag vill inte vara någon snyltare, men Kimmie uppfattar mig inte som sådan och hade inte ens kommit på tanken när jag började prata om det. Men dagen kommer väl då jag får en bra lön, inte har så mycket skulder, kanske det till och med blir en slant över så kan jag bjuda på restaurang eller betala maten vi äter om inte förr så kanske på pensionärshemmet...? Känns som det vore större sannolikhet att jag skulle vinna mig till den summan. Nåja, det viktigaste är att vi är vänner och att vi har varandra!!!

Min syster ringde och frågade om jag ville ha skjuts hem så att jag slapp att stå vid busshållsplatserna och vänta en sån kväll som igår när det är mycket fylla och folk i stan. Jag tackade tacksamt JA. Som tack för det fick hon punktering precis innan hon var hemma själv igen. Nu känns det jobbigt för varken hon eller jag kan byta däck. Hoppas att min bror vill ställa upp även om han har mycket inbokat de här dagarna. Sen vill jag gärna se det så här: (för att lätta mitt dåliga samvete över att jag tackade ja till skjutsen - annars hade hon inte fått punktering) Däcken är nyligen utbytta och det måsta gå att reklammera (?) och om hon inte kört bilen igår så hade hon kanske tagit ut bilen idag eller annan dag när det var mer trafikerat och kanske hunnit ut på motorvägen eller så när punkteringen skedde och kanske skadat både sig själv och andra och bilen.....? Så på något sätt var det kanske tur i oturen det som hände??!

Hade gått upp 1,7 kilo denna vecka! Skärpning nu!

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Jag ser aldrig dig som en snyltare!! Det vet du - och det kan inte vara ditt fel att det blev punktering, bara en jäkla otur.

-Nena- sa...

Inte är det ditt fel inte att det blev punktering. Tror inte att din syster ser dig som det heller.