onsdag 8 april 2009

Inte skönt att ligga heller

Jag gick på massagen, förstås (de har beklagat sig över hur många som uteblir eller som lämnar återbud en halvtimme innan) och vilken kroppsdel skulle masseras idag? Jodå, sätet igen. Ny grupp. Fast denna gången var det en tjej.

När jag kom hem la jag mig och läste en stund och sen ringde Kimmie. Försökte mig på att sova en stund efter det, men det var inte skönt att ligga i sängen för kroppen värker för mycket. Suck!

Har inte lust att göra någonting. Saknar pengar och det som är gratis: promenad, tvtittande (licensen är betald) eller annat som jag inte kommer på lockar inte heller.

Det är ingen ordning med nåt. Som jag har gått på om att min mamma inte äter, men själv är jag inte så duktig på min egen matplanering, men jag äter åtminstone godis eller glass..... Varför är det så svårt att bestämma vad jag ska äta till frukost och se till att ha det hemma? Är i princip aldrig hungrig när jag vaknar och då är det lätt att "glömma" bort. När jag sen tittar i kyl, frys, skafferi så är det inget som passar mig. Bortskämd! Vet inte hur jag ska få ordning på det.
Har funderat på att skriva dagslistor på vad som ska ätas och när, men det är så tråkigt att jag aldrig tar itu med det.

Nej jag får väl ta och spela lite hår i datorn istället.

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Du får satsa på brunch - en rejäl måltid när du varit upp några timmar, kanske efter en promenad så du jobbat upp lite aptit.

-Nena- sa...

Jag är också urkass på att äta frukost och gör i princip det bara när någon annan är hemma eller om jag ska iväg och vet att det dröjer innan jag kan äta.

Listor kan vara bra som man prickar av men jag håller med Kimmie att en brunch kan vara bra.

Konstigt att de ger massage på samma ställe igen...fast det har säkert ett syfte.