söndag 26 april 2009

Söndag - jaha?

Det var så mysigt och gott hos Kimmie igår! Baconlindad fläskfilé på grillen och även kryddig kycklingkorv som har ett namn jag inte tänker försöka stava till nu. Pastasallad, potatissallad, vitlöksbröd, tzatziki och en annan kall god sås. MUMS! Rött vin till det. Och som vanligt åt jag alldeles för mycket. Sen hade Kimmie gjort en mycket god efterrätt med björnbär, hallon, blåbär, kesella och råsocker som värmdes i ugn.

Vi snackade, åt godis och tittade på Robinson, sen tog jag bussen hem. Lyckad och mysig kväll!

Vågen visade på 1,2kg upp - mindre lyckat...

Idag har jag ont.
Idag ska jag fira pappa (fast han inte fyller förrän imorgon, men han ville ha det så)
Idag fanns det ett jobb att söka.

Jag tror att de "nya" pillerna gör mig mer nere, trött och deppig även om de tagit bort udden av den värsta smärtan så tycker jag inte om att vakna och känna att jag helst av allt bara vill gråta eller försvinna bort.
Svårt med det positiva tänkandet just nu

Fast vädret ser ut att hålla i sig och lite solljus kan säkert göra lite nytta.

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

-Nena- sa...

Låter som en lyckad lördgskväll :)

Kimmie sa...

Så trist att medicinen har sådana resultat.

Turtlan sa...

Vilken god mat! Kalas värre!

Kimmie tycks utan tvekan vara en kalaskock!