lördag 11 april 2009

Påskafton

Igår var jag med min syster och systerdotter på ett påsktivoli, vi gick bara runt en liten stund. Tösen ville inte åka karusell ensam och kompisarna var upptagna på annat håll och varken jag eller min syster vill åka. Men de skulle se om de kunde få med någon kompis någon av de andra dagarna så att det blir lite åkande av med. Vi spelade på chokladhjulet och rullade bollar i hästkapplöpning. På hjulet blev det noll men i hästtävlingen vann systerdottern två halsblomsterkransar, sen vann syster tre plyschblommor och jag vann en. Det var roligt.

Sen gick vi över till köpcentrat och handlade gravad lax och lite annat. Följde med hem till dem och syster rullade laxen med stenbitsromsröra i mitten och så åt vi mörkt bröd till. GOTT!

Därpå satt jag och bölade en stund för värken är olidlig och jag tappar humöret när jag inte kan få någon hjälp/lindring när det är som värst.

Sen tittade vi på film, jag med en brännhet värmekudde mot ryggslutet, kändes lite bättre.

Idag har jag tvättat, vilken plåga (men det var bara två maskiner) sen ut en promenad, kändes nästan övermäktigt den med, men jag är glad att jag gick. Har så ont att det är svårt att röra mig. Men det brukar vara bättre att försöka vara igång. Just nu känns det hyfsat ok att sitta här vid datorn men jag vet att det håller inte många minuter till. Så jag planerar för att värma kuddarna och lägga mig en stund och läsa, så får vi se hur länge jag står ut med det. Det blir till att alternera mellan sitta, stå, gå, ligga och så får det bli tills den här långvariga "attacken" ger med sig. Sjukt att det tar så mycket på humöret med!

Ikväll ska jag till Kimmie och vi ska grilla! Det ser jag fram mot!

2 kommentarer:

-Nena- sa...

Jobbigt är det när an har så ont och man inte känner att något hjälper.
Jag hoppas det släpper i eftermiddag s du slipper ha så ont när du ska till Kimmie.

Önskar dig en skön påskafton.

Kimmie sa...

Hossan: Hoppas värken lättar lite innan kvällen annars får du ta med dig värmekudden så kan vi värma den till dig här.