torsdag 2 april 2009

Trött och oinspirerad

Känner mig väldigt trött, det är nog en psykisk trötthet, för fysiskt trött tror jag knappast att det kan vara. Har ju inte gjort någon fysisk aktivitet direkt. Men sover man inte så blir man trött och när det är mycket problem runt omkring så blir man trött.

Härromdagen när jag skrev den där listan... Jag vet att jag åtminstone pantade flaskorna, städade till katterna (det gör jag varje dag i mer eller mindre utsträckning), badade och tvättade håret.

Igår var jag hos kuratorn och sen på massage. Det var massage av sätesmusklerna. Det var en man som masserade och han hade lite svårt med svenskan, mest med att stava. Han skulle skriva att jag hade problem med nacken och det blev "problem med näckmusklerna". Det mesta som skulle fyllas i gjorde jag själv på hans begäran, det gick ju fortare så. Lite konstigt att ha en främmande karl masserande ens rumpa..... ....men det viktiga är att få hjälp med sin värk.

Idag skulle jag träffa min syster ute på hennes odlingslott, men jag smsade och sa att jag inte orkade, nu har jag dåligt samvete för det med.

Så ska jag hälsa på mamma någon gång under dagen. Tror att hon ringde mig igårkväll som jag sagt att hon kunde göra om det blev för ensamt och tråkigt och då var jag inte hemma. Dåligt samvete. Gick inte att ringa dit när jag kom hem för patienternas telefoner stängs av vid nio.

Önskar att jag kunde lägga mig igen och sova en god stund och vakna piggare och med lite mer ork!

Bläh!

Så inga stora katastrofer har hänt, ledsen om jag gjorde er oroliga med att inte lämna inlägg här på ett par dagar. Även blogga blir för mycket ibland. Och precis som Annica skrev, att ibland känns det som om man inte har något att berätta.

Nu skiner solen och jag tror att våren är på väg

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Rumpmassage av främmande karlar, inget för mig tror jag =)
Klart du inte ska ha dåligt samvete för att du inte följde med din syster - ni träffas ju nästan varje dag, om du är för trött så tänk på dig själv lite istället.

-Nena- sa...

Be inte om ursäkt för att du inte skriver i bloggen var dag. Ibland känner man bara inte för det och du har så mycket runt om dig + din värk.

Försök att inte ha dåligt samvete för att du inte följde med din syster. Jag vet att det är jättesvårt att inte ha det men försök att tänka på din egen ork så att du kan komma igen.

Rumpmassage av främmande... nja jag vet inte det. fast hjälper det så ok...

Önskar att jag kunde skicka en massa ork och styrka till dig.
Kram

Hossan sa...

Kimmie och Nena:
Jag visste inte vilken kroppsdel som skulle masseras just den dagen eftersom det är elever som gör sin praktik och då måste man gå med på att de masserar där de är i utbildningen. I gengäld kostar det bara 50 kr för 50 minuter. Så det var bara att finna sig i det. Och det blev inte alls så pinsamt som det låter - som tur är!