måndag 30 mars 2009

Vad ska jag börja med?

Det är måndagmorgon och jag känner en svag olust. Låg igår och tänkte på vad jag skulle göra idag och det finns verkligen en hel del att ta itu med. Vad börjar jag med? Vad orkar jag med? Vad är viktigast? Diska, dammsuga, putsa fönster, städa garderoben, bada katterna, duscha och tvätta håret (på mig själv), hälsa på mamma, åka till pappa och kolla post och annat, plocka undan, slänga reklam och kartonger, panta flaskor, handla present till systerdottern, planera för mathållningen, promenera, avslappningsövningen, städa badrummet, renbädda, städa kattlådorna, städa skafferiet, frosta av frysen, eller bara ligga och vila mig i form....???

10 kommentarer:

-Nena- sa...

oj oj oj det var ingen dålig lista.
Du får nog försöka stapla upp det där och dela upp det på många dagar.
Känna efter vad som är viktigast för dig just nu för det är ju det viktigaste, att du känner att du orkar annars blir kanske inget gjort.

Kram och ork till dig.

Hossan sa...

Nena: Ja, det blir ju såna listor när jag inte gör det jag ska när det borde göras. Men naturligtvis kommer jag inte att kunna göra allt detta idag. :-)

Kram Hossan

Kimmie sa...

Gör ett par saker och sedan lägg dig i badet och njut!
(Sedan gillar jag att ha det nedskrivet på en lista så kan man stryka efterhand och se hur det minskar.)

Annica sa...

Öhhh nu blev jag plötsligt dödstrött o se din lista vad jag själv borde göra.
Skjuter det ifrån mig på oviss framtid

Hossan sa...

Kimmie och Annica:
Själv blev jag så trött (när jag skrev vad jag borde) att jag inte ens orkar blogga....

-Nena- sa...

Tittar förbi och hoppas att allt är ok med Hossan.

Kimmie sa...

Där ser du det är inte bara jag som blir lite orolig när du inte är på bloggen - Nena också.
Jag sms:ade igårkväll för att kolla så allt var ok. Det var det.
=)

-Nena- sa...

Åh vad skönt att läsa det du skriver Kimmie för jag var orolig att något hade hänt.

Annica sa...

Hossan städar du så du städat bort datorn?
Nåja du...Ibland har man inget att skriva om så det är okey med en tystnad.

Hossan sa...

Kimmie, Nena och Annica: Tack för er omsorg och era ord. Jag är ok, men bara så vansinnigt trött.

Jag kommer igen snart, tror jag!