torsdag 19 mars 2009

Igår och idag

Besöket hos sjukgymnasten gick bra, vi startar upp med ATF = avslappning i tillämpad form.
Jag ska lyssna på en DVD med instruktioner och försöka slappna av och följa med i vad som sägs.
Detta ska jag göra två gånger om dagen. Sen i slutet på nästa vecka ska jag få fler intruktioner eller schema mm som jag ska fylla i om hur spänd jag känner mig före och efter. Hon pratade en hel del om fibromylagi, lät som om hon trodde att det var det jag hade. Jag sa att jag har inte blivit diagnostiserad med mer än att de konstaterat att jag har en reumatisk sjukdom och att det INTE är ledgångsreumatism.

Jag ringde till utblidningsföretaget för massörer. Pratade med en man där och jag nämnde då även att jag var kraftigt överviktig och frågade om det spelade någon roll. Han svarade att kroppskonstellationen inte hade någon som helst betydelse för dem - alla var välkomna som bokade tid. Så dit ska jag nästa onsdag :-) Känns skönare för mig att ha nämnt det. Men du har rätt Annica - inte ska man skämmas även om man är fet! :-)

Nu ska jag snart ge mig iväg för blodprovstagning. Uppföljning på B-vitaminbristen samt några nya prover.

Jag fick inte girerat till mina föräldrar igår så det ska jag göra idag.

Är lite orolig för min mamma som ska in på en elkonvertering av hjärtat. Min pappa har gjort det ett par gånger och då har jag inte ens tänkt på att det var något med det.....

Sen ser det ut att vara soligt ute så det är bra om jag kan vara ute lite mer. Ska se om jag kan få handlat hem lite kattsand, inte för att den är slut än, men hörde ryktesvägen att någon av mina bilburna syskon skulle på handlingstur idag.

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Låter som om det mesta gick bra igår - vad skönt om du kunde få lite vettig hjälp.
Du verkar ha fullt upp att göra med alla ställen du ska till.

-Nena- sa...

Vad bra att det gick bra i går.

Jag trodde faktiskt att du också hade fibro, vet inte var jag fått det ifrån.

Massage låter skönt, synd jag har en bit (om inte så lång) dit för priset var ju verkligen överkomligt.

Anonym sa...

Du är GO o GLA som du är Hossan..
Det yttre är ett skal.Det är det inre jag tittar på. och det önskar jag alla skulle göra.

Anonym sa...

Du Hossan...Ju mer Hossan ju mer att tycka om så det så!!!
och det tror jag alla håller med om..