söndag 1 mars 2009

Första söndagen i mars

Igår var jag så trött att jag somnade flera gånger under melodifestivalen. Och det händer bara inte att jag somnar vid tv för det är jag som ska stänga den... Så när sista låten var framförd, jag minns ärligt talat knappt något om låtarna alls, stupade jag i säng och somnade inom ett par minuter. Vaknade klockan 01.00 och fattade ingenting. :-)

Vägningen var inte positiv - hade gått upp 2,6 kilo! Men det var väl nästan att räkna med efter förra veckans jättetappning pga maginfluensan. Nya tag! Funkar tydligen inte att äta choklad varje dag. Konstigt?! (hihihi)

Inte har det blivit så mycket med promenerandet heller för att jag varit/är förkyld och känner mig trött i kroppen. Blir bara de promenaderna på helgen som jag gör tillsammans med bror. Men nästa vecka blir det nog mer. Har inte köpt busskort så jag får väl ta mig i kragen och gå dit jag ska. (jo, jag köpte ett rabattkort, så att jag kan åka de längre sträckorna eller när det är bråttom)

Snart dags att börja med förberedelserna inför dagen. Ska ta ett tag med dammsugaren, diska undan det som är och det som blir, slänga sopor, städa till katterna, bädda (gör jag aldrig annars) och lite annat sånt utöver matlagningen som kommer lite senare. Men först promenad med bror!

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar lilla Hossan idag -
med blommor och blad.........
............................osv

Grattis grattis

Anonym sa...

TACK!

-Nena- sa...

Med en enkel tulipan
Med en enkel tulipan,
uppå bemörkelseda'n
vi har den ääran,
vi har den äran att gratulera!

Om du något i luften här surra är det bara jag som hurrar ;)

Ha en riktigt bra dag och stort grattis!

Anonym sa...

Nena: Tack för skönsång och uppvaktning!