fredag 20 mars 2009

Avslappningsövning

Idag har jag gjort ATF två gånger enligt ordinationen. Himla svårt att slappna av på kommando men det ska nog gå till slut.

Har gjort kvällsövningen precis och det är meningen att det ska vara tyst och lugnt runt en. Men tanken är att man framöver ska kunna slappna av i alla sammanhang och situationer.

Nu när jag gjorde min kvällsövning så satt jag i en stol i sovrummet (datorn är där och det är den enda cd-spelare som fungerar), när cdn startar så startar även en fläkt eller något i datorn som väsnas mycket. Måste ha ljudet högt för att överrösta fläkten. Släcker ner ljuset och har en kudde bakom nacken/huvudet som jag jag lutar mot väggen. När jag är halvvägs genom programmet börjar min mörka katt bli orolig och stryker sig mot mina ben och jamar beklagande. Det här var en ovan situation och varför sitter jag blixtstilla på en stol och andas i stora suckar, kan jag nästan höra att han undrar. Kan inte låta bli att le och säga åt honom att du får vänta lite, jag är snart klar. Han fortsätter styka sig och jama och jag får upprepa att det är ok jag är snart klar ett par gånger och till slut så lägger han sig ner vid mina fötter.
Rätt gulligt tycker jag! :-)

Och NU när jag flyttat mig från stolen inser jag att det var inte mig katten var orolig för utan han undrade när han skulle få tillbaka sin stol han brukar ju ligga i den. Gissa vem som har stolen nu................ :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..Snacka om katten tyckte du skulle ge katten i just hans stol.

Hossan sa...

Annica: Precis så tänkte han säkert! :-)