torsdag 12 mars 2009

Databordet på plats

Det tog några dagar innan jag blev klar till att sätta igång med det här projektet. :-)

Nu är det äntligen på plats. Eftersom jag inte är så tekniskt kunnig så ville jag inte ta loss alla sladdar samtidigt och dessa var ju virade om varandra och runt bordets tvätpelare så det var liksom inte bara att lyfta ner alla prylar och sen sätta upp dem på det nya bordet. Men, men, en sladd i taget och massor med svordomar senare så sitter jag här med ett bor där jag inte får plats med benen efter som tornet också står där inne. Men tangentbordet och musen är i alla fall tio centimeter lägre ner så nu behöver jag inte ha axlarna vid nacken när skriver, men det känns trångt och jag skriver på helt fel tangenter och måste rättstava mig hela tiden. En invänjningperiod sen kommer det säkert att bli hur bra som helst.... Om inte så ser det snyggt ut! :-)

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Då har du fint i varje fall!
Kan inte tornet stå utanför så du får bättre plats?

Anonym sa...

Jo säkert men (ååååhh så besvärligt om jag måste göra om allt igen) det fanns en avsedd plats för tornet.... ;-)

-Nena- sa...

Usch för sladdar. *tittar under mitt datorbord*
En salig röra på allt och jag som är gift med en elektriker trodde ju att det skulle bli lite ordning på alla sladdar *S*
Det var det i och för sig när vi satte in datorbordet, då fäste han alla sladdar med stips men så gick musen sönder och skull plockas bort och det kom inte på något nytt strips och sen plockade vi bort scannern ett tag... ja så har det fortsatt *S*

Tornet, vad är det?

Hossan sa...

Nena: Tornet är den delen där hårddiskarna och processorn sitter min modell är stående och brukar kallas tornet (har jag fått höra) :-)