fredag 20 mars 2009

Bara en liten stund till

Måste orka hålla mig upprätt en stund till, vill veta vem som åker ut från Let´s dance ikväll.
Och nu är det inte så många minuter kvar.

Nu har jag sett "reklamen" för Robinson ett par gånger och NU håller jag med om att låten är bra! :-D

Jag har varit riktigt otrevlig mot min mamma idag, så jag är nog inte den goda dotter som jag tydligen lurat i många här. Fast vi har pratat igen och allt är "frid och fröjd". Har med mig uttrycket "Låt inte solen gå ner över din vrede" något som mormor brukade säga till min mor och som jag själv tänker på många gånger. Inte vill man minnas ett gräl som det sista om livet skulle ta slut plötsligt för någon av de som grälat.

Men det är urjobbigt när föräldrarna förändras så mycket att man undrar vem som flyttat in i deras kroppar. För att nästa gång man pratar/ses så är de helt som normalt - ja eller så som man är van vid att de brukar vara. Det måste vara jobbigt att bli gammal, förvirrad, dement m.m. och jag har skitsvårt att acceptera utan reagerar med ilska.

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Du är den goda dotter som jag vet att du är - men du är (som resten av oss) mänsklig. Ibland får man nog.
Du och din mamma har en fin och ärlig relation. Hon vet precis var hon har dig och att hon kan lita på dig. Tyvärr förändras de flesta av ålderdomen men kärnan finns där alltid.

Anonym sa...

Du är nog trots allt den bästa dottern fast din mamma förändrats. Vem orkar vara glad och ta emot dumheter alla dagar? Inte jag, inte du. Hon vet nog innerst inne att du inte menar att rikta din irritation mot henne när det nog egentligen är sjukdomen som fått henne att förändrats som du blir arg för.

Hossan sa...

Kimmie och Annica: Ja, det är jobbigt när de inte längre är som förr.

-Nena- sa...

Det är jobbigt.
Har inte gått igenom det med mina föräldrar men med min morfar som jag hade nära relation till och med min makes mormor och farmor som också stod oss väldigt nära.

Ibland orkar man helt enkelt inte och det är fullt mänskligt