lördag 28 mars 2009

Telefonterror

Telefonen ringer i ett här. Först pappa, sen mamma och när jag pratar med mamma så är det ytterligare någon som ringer. Sen ringer jag min syster för att kolla om det var hon, då ringer den vanliga telefonen igen. Mamma igen, hon hade glömt telefonnumret hem till pappa.
Alla andra nummer hade jag skrivit upp och jag frågade henne om jag inte skulle skriva upp deras med. Nej, DET kan jag sa hon och rabblade upp det.

När hon ringde var hon ledsen för att hon missat pappas födelsedag. Jag svarade det är inte förrän om en månad. ÅH vad bra så hon då, han som fyller 80 och allting. Nej mamma han fyller 81....

Hon vill INTE vara kvar på sjukhuset, de spänner fast henne säger hon och hon får inte gå upp själv. Jag förklarar igen för henne att det är för att hon inte ska ramla fler gånger. Men hon vill HEM! Och jag säger att hon måste kunna klara sig själv först.....

Det är så trist här, säger hon.
Jag kommer alldeles strax och hälsar på! Ska bara byta kläder. Frågar om jag ska köpa med mig en skvallertidning? Ja, det vill hon.

Stackars lilla mamma! Det är synd om henne att hon blivit så förvirrad och inte trivs på sjukhuset. Förra gången hon var inlagd då ville hon inte åka hem igen och bara pratade om personalen och hur skönt och bra hon haft det. Ja, det är väl olika på olika avdelningar och mycket beror nog på de som arbetar där.

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Jobbigt! Hon trivdes ju så bra sist hon var inlagd.

-Nena- sa...

Nu har jag läst ikapp.

Jag hoppas att du har hunnit vila själv i allt det andra så att du inte blir mer sjuk.

Tråkigt att mamma din inte trivs på sjukhuset men skönt att de inte skickar hem henne innan de anser att det är ok.

Bra att din pappa varit ute och rört på sig, det måste ju vara ett steg på vägen att han gjort det.

Jag hoppas att du får en lugn lördagskväll.

Annica sa...

jadu Hossan..Du sitter mellan två stolar nu. Fy jag hoppas du hinner tänka på dig själv också