fredag 27 mars 2009

Ringde till pappa

Tänkte att jag får kolla lite hur min sjuka pappa klarar sig själv hemma.
Jag vet ändå alltid vad jag får för svar när jag frågar: Hur är det?
Jättedåligt blir nästan alltid svaret, alternativen är dåligt eller jag har jätteont.
Idag var det jättedåligt. Jag frågade om han hade ont i magen och han svarar att han frysit hela natten och att han har ont i magen och hjärtat. Tyvärr vet jag aldrig hur pass illa det är med honom eftersom han brukar åka in och ut på sjukhuset och de hittar inget "nytt". Han är hjärtopererad efter tre infarkter, han är canceropererad med stomi som följd, en stomi som han fått ett apelsinstort bråck i. Jag sa åt honom att om han kände sig sämre eller ville ha hjälp med något så skulle han ringa på sitt larm. Det är synd om honom men han har hållt på så här de senaste fem åren så det är omöjligt att avgöra om det är något som han behöver läkarhjälp med. Borde väl hemtjänst kunna avgöra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla pappsen då. Han mår nog ytterligare lite sämre kanske då din mamma inte är hemma.
Ojoj Hossan jag hoppas verkligen de hittar nåt boende för bägge så slipper du denna oro som man har när de bor hemma och inte har konstant hjälp i närheten.

Kimmie sa...

Ja det samtalet var väl inte så upplyftande. Det bästa är väl att någon som vet hjälper honom avgöra om han behöver vård.

-Nena- sa...

Inte lätt det där men jag tycker nog att hemtjänsten kan se om det är allt för illa.

Hoppas att de hittar någon form av boende eller hjälp så att du kan få lite ro.
Det är ju inte bra för dig hellre att gå med detta över dig.