fredag 20 mars 2009

Fredag och det är en annan dag

Stryker ett stort streck över gårdagen!
Tack för alla snälla kommentarer på gårdagens inlägg!

Idag är en ny dag och det är bättre att gå vidare än att älta gammal skit.

Jag kan älta nya problem istället :-)
Har problem med halsen sen gastroskopin (räknas det som ett gammalt problem?)
Har fått problem med bihålorna och har väldigt ont, ändå känns det inte lika illa som en riktig bihåleinflammation, men det är kanske på väg ditåt? Hoppas inte. Ska inte berätta vad som kommer ut eller inte kommer ut därifrån.... ;-)
Halsen kliar och är irriterad och det kommer ut en del därifrån med...

Problem med mammas medicinering. Tydligen har hennes läkare på VC återinskrivit en medicin som de på sjukhuset skrev ut när hon låg inlagd och som de sa att hon absolut inte ska ta. Mamma var på VC i början på mars och jag har inte fått den här informationen om att denna tablett var återinsatt, tydligen visste hon inte det själv. Men det uppdagades härrom dagen när en läkare på UMAS ville höja dosen av den medicinen och när mamma sa det till mig, svarade jag med men den tar du inte längre. Va, gör jag inte? Så nu vet jag inte besked på vilken dos hon ska ta av den här medicinen och om hon egentligen SKA ta den överhuvudtaget. Vi kan ju inte gå på den senaste läkarens ordination för han har utgått från att hon har TAGIT den här tabletten i en viss dos vilket hon alltså inte har gjort. Nu har jag lagt i enligt den dosering som VC-läkaren skrev ut i början på mars och sagt till mamma att hon får ha tag i sin läkare på måndag och fråga om hon verkligen ska ta den här då hon inte längre har högt blodtryck. Dessutom har jag sagt att det är slut med att jag sköter om detta som hon har blivit utlovad att få hjälp med, men det kommer ingen och fyller på hennes doseringsask och jag har inte orkat bråka om det utan tyckt att det viktigaste varit att hon fått sin medicin. Usch så fel allt kan bli!!!

Var med min syster och skulle handla hem lite som behövdes fyllas på här. Bland annat kattsand. Slut! Funlight saft tropical. Slut! En viss sorts juice. Slut! Så jag kom hem med ett paket mjölk, en annan sorts juice och en påse kolor som inte var med på inköpslistan samt ett paket plåster. (Skar mig igår och det fanns inga plåster hemma, det är väl sånt som man bara har alltid...?)

Nu har jag slumrat på sängen en stund, mår inte bättre för det, men det kommer kanske.

Kul att det är fredag och Let´s dance i alla fall.

Något konstigt har åter hänt med min blogg och det är att mina bloggvänners länkar försvinner, detta är andra gången det händer. Förra gången fick jag återlänka till alla för att få rätt på det. Hoppas att jag slipper det nu och att det löser sig av sig själv!

Ha en skön fredagseftermiddag och kväll!

5 kommentarer:

-Nena- sa...

Jobbigt med medicinen när man inte har riktigt koll och läkarna säger olika.
Hoppas att det löser sig och att din mamma får hjälp med det hela så du slipper hålla på med det.

Typiskt när man är och handlat och allt är slut av det man vill ha.

Spännande att se hur det går i Let´s dance ikväll.

Angelsheart sa...

Hej!

Har läst dina senaste inlägg och FY vad du har fått gå igenom! Gastroskopi har jag hört ska vara fullkomligt vidrigt och ditt inlägg bekräftar väl bara det hela ännu mer...När ska eländet ta slut din stackare!?

Kram!

Kimmie sa...

Hossan: Helt omöjligt för dig att veta vilka mediciner hon skall och kan ta, hoppas hon får hjälp på måndag.

Anonym sa...

Nej men vilken soppa med mediciner. Tur att hon har dig som dotter. Även jag har handlat i dag men jag hade tur. allt fanns och lite till fast det inte stod på inköpslistan. Jäklars vad svårt det är ibland o hålla sig till listan till punkt o pricka.

Hossan sa...

Nena, Magicgirl, Kimmie, Annica: Tack för era kommentarer de tröstar, värmer och glädjer.